• Anonym (ledsen)

Ångrar mig såååå!!!

Hejsan! Hoppas någon kan hjälpa mig med råd. Jag har bott i en större stad under längre tid, har utbildat mig, jobbat, skaffat barn. Då jag varit ensamstående nästan hela tiden har det varit tufft att få balans i tillvaron. Mitt lilla barn har även en diagnos, Aspergers syndrom, vilket gör att vardagen blir väldigt intensiv för mig. Av den anledningen bestämde jag mig för att flytta till min hemstad, nära mina föräldrar, för att få stöd och avlastning!! Nu är det så att jag vantrivs så fruktansvärt! Gillar inte alls att bo i en så liten stad... Saknar mina vänner, saknar Norrköping så (flyttade från Norrköping till Katrineholm)...Gråter mig till sömns varje kväll. Känner mig olycklig här. Blir mer och mer deprimerad. Vad hade ni gjort i mitt ställe? Det är inte så lätt att få lägenhet i Norrköping, kötiden kan vara lång...Och jag känner att jag dör inombords...Klart det är skönt med avlastning från mina föräldrar men det är den enda fördelen. De förstår inte och accepterar inte att jag vill flytta tillbaka. Men jag mår inte bra. Och om  mitt barn ska må bra, då är det väl viktigt att hans mamma är glad och mår bra? Vad tycker ni? Hur ska jag göra? Känns som att livet är slut!!

• Svar på tråden Ångrar mig såååå!!!
  • jenny99

Sök lägenhet,ställ dig i kö eller köp.Bo kvar kan du inte göra för du trivs inte.

• Kriya

Gör en bra och realistisk plan. Följ den steg för steg. Ha tålamod. Njut av varje steg som för dig närmare ditt mål. Acceptera att Rom inte byggdes på en dag. Då kommer du uthärda och till och med ha roligt på resan mot målet.

Styrkekram

• Anonym (storstadsbo)

Klart att du ska flytta om du vantrivs. Men har du något bra stöd och hjälp med ditt barn i Norrköping. Har du möjlighet att få bra avlastning där?
    Planera för en flytt, leta bostad och bearbeta dina föräldrar och försök få dem att förstå. De måste ju märka att du är olycklig? Och du flyttar ju inte så fruktansvärt långt, utan ni kan ju hålla kontakt så de får umgås med dej och sitt barnbarn ibland i alla fall.
    Tänk för allt i världen inte att livet är slut!

Lycka till!

• Shirazz

Det tar 20 min med tåg mellan Katrineholm och Norrköping, så varför kan du inte träffa dina vänner? Tur att du inte bor i en storstad, där kan det ta mer än 20 min med tåget att besöka sina vänner.

Svar på tråden Ångrar mig såååå!!!