• JasonDamian

Använder folk fortfarande nattlinne?

Hej. Jag kollar på ghost whisperer, och Melinda använder alltid nattlinne när hon sover. Jag undrar bara om det fortfarande finns folk i ung ålder (alltså inte 70+) som använder detta regelbundet? Alla tjejer jag vet brukar sova nakna eller i trosor. Haha sorry om det låter dumt :p

• Svar på tråden Använder folk fortfarande nattlinne?
  • Amanda84

Tillägg: men det var faktiskt inte lätt att hitta ett nattlinne att köpa, så jag antar att det inte är så vanligt att folk sover i det. De allra flesta nattlinnen var "sexiga" genomskinliga nattlinnen. Inte helt okej när man sover i samma rum som en drös ungar.

• PiceaX

Ja, det är ju jätteskönt! Men inga såna där glansiga utan det skall vara bomullstrikå, längre än en slöja, slappare än en klänning och utan ärmar. Fast nu har jag tappat bort mitt, och hemma gör det inte så mycket, men jag saknar det väldigt mycket när jag sover över hos andra, på vandrarhem, hos släkten och när jag delar hotellrum med icke-familjemedlemmar.

• hallontroll

Sova i trosor? Varför?

• JTo

Jag sover i t-shirt och bomulls shorts.

Nattlinne är nog inte Så ovanligt men såna långa rych-pych som hon använder är nog ovanligare.

• sextiotalist

Inte nattlinne, men gärna pyjamas. Nattlinnet åker ändå upp och då har man en massa korvar överallt.
    Sover inte naken och helst inte i endast trosor

Nu är detta inte bara en generationsfråga, för när jag var 20+ så var det samma frågeställningar (men då inte på internet, utan man pratade om detta IRL)

• älskarlivet81

Jag sover i nattlinne eller tröja om det inte är väldigt varmt, då kan jag sova i trosor men sover aldrig naken. Är 33 år

• Arbetsvegan

Inte nattlinne men pyjamas eller rättare sagt underställ då jag sover i sovsäck.

• pica pica

Nattlinne (alltså sån modell som är som en liten klänning med smala axelband)  sover jag bara i om jag sover "borta" dvs hon någon kompis eller liknande. Hemma sover jag alltid naken.

Svar på tråden Använder folk fortfarande nattlinne?