Hjälp, är jag hemsk som lämnar kattungen så många timmar!
Hej! Jag och min sambo får hem en katt snart. Jag har dock lite problem med vilken dag jag ska hämta den. Den bor just nu nästan 30 mil bort. Jag funderar på att ta hem den nu på fredag för då hinner jag vara hemma med den under hela helgen. Jag har varit arbetslös ett tag men har äntligen hittat ett jobb. Jobbet ligger som tur är bara 5-10 min bort med bil från min bostad. Jag ska jobba 65 % och senare i sommar blir det lite mer. På måndag kommer jag jobba 7 timmar och eftersom jag bor så nära så är det exakt 7 timmar jag är borta också. Min fråga då är om jag är hemsk som låter kattungen vara hemma själv då? Jag har ju ändå varit med den hela helgen. Sen jobbar jag 7 timmar igen på tisdag eftermiddag. På måndag ska jag även iväg 3 timmar på kvällen så totalt 10 timmar på måndag blir katten själv MEN jag är ju hemma 4 timmar innan jag ska iväg på kvällen :) haha hoppas någon förstod min text och att den inte blev så rörig. Vad ska jag göra? Jag måste ju jobba och hämta katten lär jag ju göra nån gång ändå. Bara den har tillgång till lådan, mat och vatten borde det väl inte vara någon fara för den? Leksaker kommer den också att ha :)