• beam82

nyttig frukost

Jag är inte så förtjust i frukost egentligen, och det känns svårt att komma på någon slags variation som inte blir alltför onyttigt. Helst slänger jag bara i mig en macka i farten, ibland blir det gröt, det funkar men är ingen favorit.
    Vad äter ni till frukost? Har ni några tips på vad man kan äta som mättar, inte är helt onyttigt och som är tillräckligt gott för att det ska kännas okej kl 5.30 innan jobbet? :)

• Svar på tråden nyttig frukost
  • Virre1979

Ägg i alla former.. Olika bröd både hårt och mjukt, flingor müsli, med mjölk fil yoghurt..

• Aniiee

Så tidigt skulle jag nog bara ta just en macka..., Du har inte tillfälle att äta en gång till på jobbet?

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Fia 28

Ägg är alltid bra. Eller en smoothie på frusna bär, naturell jogurt, banan, ett ägg och lite havreflingor mättar rätt länge och är lite lättare att få ner på morgonen.

• cosinus

Jag äter varje morgon fil med frabacos havreringar, tar väl 2-5 minuter :)

Funkar för mig, det är tillräckligt gott för att jag ska få i mig det och jag står mig till lunchen på det. Tar kanske 1.5 dl fil och en liten näve havreringar.

Sen kan man förståss äta väldigt mycket nyttigare frukostar också men även betydligt onyttigare. För mig är det viktigaste att det går ner och inte är allt för sött.

Svar på tråden nyttig frukost