• SANOJ

Strik LCHF

Idag började jag min första dag på strikt LCHF men nu börjar jag bli lite förvirrad. På sidan jag läste igår stod det att strikt LCHF var mellan 0-20 gram kolhydrater på en dag, när jag läste på en hemsida idag stod det maximalt 10 gram kolhydrater per dag.
    Vad är det som gäller?

Jag är uppe i 10,4 gram kolhydrater idag men känner mig ändå inte mätt. Har ni tips på mat som har låga kolhydrater eller inga alls?

• Svar på tråden Strik LCHF
  • SANOJ
    SoStylish skrev 2014-05-27 19:15:50 följande:
    Hur mycket fett har du ätit då?
    89 gram ungefär
  • Nussan

Jag undrar VAD man kan äta som inte innehåller kolhydrater? Jag går själv på lchf och nu börjar jag bli tokig på att jag inte kommer på enkla nyttiga frukostar med lågkolhydrat. ALLT innehåller ju kolhydrater, nötter, frön mm innehåller alla över 10-20 g/100g, vilket är alldeles för mycket vad jag förstått? Så vad kan man äta till frukost? Till mellanmål mm?

• Gladskit
    Nussan skrev 2014-05-28 10:21:22 följande:
    Jag undrar VAD man kan äta som inte innehåller kolhydrater? Jag går själv på lchf och nu börjar jag bli tokig på att jag inte kommer på enkla nyttiga frukostar med lågkolhydrat. ALLT innehåller ju kolhydrater, nötter, frön mm innehåller alla över 10-20 g/100g, vilket är alldeles för mycket vad jag förstått? Så vad kan man äta till frukost? Till mellanmål mm?

Frukost = ägg i alla möjliga former (omelett, stekt, kokt)
    LCHF-smörgås med the/kaffe och pålägg
    LCHF-pannkakor på kokos eller mandelmjöl
    Kvarg eller turkisk yoghurt (kanske inte för alla, men om man äter mejerier och beroende på hur mycket kolhydrater man äter resten av dagen)
    Rester från middagen, grillat kycklingbröst tex, eller en bit lax?

Mellis äter jag 1/2 avocado, ett par babybel, skinkrullar eller kvarg med bär. Men det är samma där, äter man mer kolisar exempelvis till middagen så kanske jag inte kan välja kvarg eller avocado just den dagen för då blir det för mycket.
  • SANOJ

Idag har jag ätit följande:
    Protein: 80 gram, Kolhydrater 9,5 gram. Fett 110 gram 

Tycker dock att det blev lite väl mycket protein men förmodligen beror det på kycklingen jag åt.

Men hur tycker ni detta ser ut? Är jag helt ute och cyklar med min lchfkost?

Svar på tråden Strik LCHF