• Madeleine72

När o var använder ni kjol eller klänning och vilka

Hur ofta och vid vilka tillfällen använder ni kjol eller klänning och vad för sorters kjolar klänningar använder ni?

• Svar på tråden När o var använder ni kjol eller klänning och vilka
  • IsDimma

Jag använder kjolar typ varenda varm dag under hela året. Antingen långkjolar eller något kortare. Har några med insydda shorts i som jag har på jobbet eller på promenader privat. I alla möjliga färger och former även om jag mest gillar en svart kort kjol som slutar på halva låret typ och en svart och blårandig kjol som går hela vägen ner till fötterna.

• eslah

Använder klänning, korta och långa. Använder sällan kjol, har en pennkjol som jag har ibland men annars så tycker jag inte att det är snyggt på mig.

• lövet2

Jag använder kjol hela sommaren, i sammanhang där jag vill vara lite mer klädd. Då har jag en kjol som går nedanför knäna.

Klänning har jag aldrig.

• Anna Collovin

Använder i stort sett alltid  kjol  både i jobbet och privat sommar som vinter känner mig välklädd i det dock inga mus korta Glad

• Pandamamma79

Enda gången jag inte har kjol är vissa tillfällen på sommaren då jag har shorts.

Kjolarna är alltid längre än minikjol men inte ända ner till knäna. Ofta trikåkjol eller shortsliknande.

• Vågatillslut

Har i princip alltid kjol eller klänning, eller tunika. Speciellt efter att ha fött barn då det är det enda jag får på mig av mina gamla kläder. Tycker det är skönt och fint blir glad av att ha olika typer av klänningar olika dagar.

• guinevere

Alltid, använder nästan aldrig byxor annat än när jag rider. Har helst a-linje kjolar och klänningar med lite vidd för jag har bred bröstkorg och ganska liten bak. Blir snyggast balans så.

• Mantrasina

Har nästan alltid klänning på mig, ibland kjol, sällan byxor. Föredrar klänningar som slutar strax ovanför eller strax nedanför knäna, och med vidd i kjolarna och skuren under bysten. Gärna lite femtiotalskänsla.

• Harmagedon

Klänning är det ultimata plagget tycker jag. Sitter skönt och ser alltid fint ut. På sommaren är det svalt och på vintern kan man ha yllestrumobyxor och stövlar så blir det varmt. Har rätt nedtonad stil med mörka klänningar från Filippa K och Buschnel på jobbet. Använder en del pennkjolar, både lite finare och jeans, också. Men det är inte lika skönt. Då kan man lika gärna ha jeans.

Hemma är det pyjamas eller fjällrävenbyxor för min del.

• Shorona

Använder kjol och klänningar vid kalas/dop/bröllop och bilträffar. Antingen en snygg pennkjol eller en 50-talsklänning med tillhörande underkjol,

Annars är jag en jeanstjej.

• Alexi

Jag har aldrig kjol eller klänning på jobbet utan bara när det är kalas av något slag. Hatar strumpbyxor och har inget snyggt att ha på fötterna till kjol på jobbet.

• Harmagedon
    Alexi skrev 2014-05-24 23:16:31 följande:

Jag har aldrig kjol eller klänning på jobbet utan bara när det är kalas av något slag. Hatar strumpbyxor och har inget snyggt att ha på fötterna till kjol på jobbet.

Ballerina är da' shit. Eccos är sjukt sköna och man ser prydlig ut. Men erkänner att jag går i Converse till mina klänningar rätt ofta. Inbillar mig att jag är en cool tant och inte alls ser konstig ut.
  • Alexi
    Harmagedon skrev 2014-05-25 20:29:32 följande:
    Ballerina är da' shit. Eccos är sjukt sköna och man ser prydlig ut. Men erkänner att jag går i Converse till mina klänningar rätt ofta. Inbillar mig att jag är en cool tant och inte alls ser konstig ut.
    Jag får jättelätt ont i fötterna med dåliga skor så ballerinas skulle jag aldrig köpa.
  • cloudberry79

Varje dag. Har vissa som jag bara har på kontoret, med kavaj. Kvällsklänningar av olika slag, fritidsklänningar och slit-och-slängklänningar som jag nästan bara har hemma. Äger ett par jeans och ungefär 55 klänningar.

Just NO.
  • MadHatter

Jag använder alltid klänning till jobb och andra tillfällen när man behöver vara riktigt klädd. Så varje dag är svaret.

Är jag hemma och skrotar har jag gärna mysbyxor.

De flesta klänningar jag har är löst kroppsformade, dvs de följer kroppens form någorlunda utan att vara tajta. Samtliga har band i midjan.

De flesta är ärmlösa eftersom det är svårt att hitta rätt modell av klänning med ärm så därför har jag oftast kofta över.

Svar på tråden När o var använder ni kjol eller klänning och vilka