• Birmamamma

Hjälp med könsbestämning på kattungar!

Har fått 4 underbara små birmaungar, men det är supersvårt att veta vad de är för kön. Har tagit hjälp av 2 uppfödare, men vi tycker inte likadant. 
    Finns det någon som är bra på detta, så får ni gärna hjälpa till!

• Svar på tråden Hjälp med könsbestämning på kattungar!
  • Birmamamma

ok, tack för hjälpen. tror själv att 1:a och 3:e bilden är hanar, de har ett hål istället för springa och jag funderade på om de bubbliga kunde vara pungen??, Men har även trott att nr 2 kanske är hane. Sista har springa som är mycket längre än de övriga:

• Fantasilös

Stod på google (får inte in bilderna inlägget: En hona (överst) och en hane (nedan) vid 10 dagars ålder. Vid denna ålder syns det mycket tydligt att honan har ett kalt område mellan anal - och genitalöppningarna (röd cirkel), medan hanen har ett hårigt område vid samma ställe. Avståndet mellan genitalöppningarna är också mindre på honan än det är på hanen (röd pil).

• Birmamamma

Ok, då har jag lite olika bud, hur säker är du nemo1, van att kolla detta?

Spelar just ingen roll för mig vad det är, bara så himla nyfiken, och bra att kunna säga till ev. köpare vad jag säljer för kön... ;)

• Pojkmamma01

Jag har läst att hanar har längre mellan snus och könsorgan än honor.. Som på människor. Jag har 4kattungar som är 8 veckor och på dom syns det jättetydligt..
    Googla efter bilder!

Svar på tråden Hjälp med könsbestämning på kattungar!