Ond "fläck" i livmodern, vecka 30
Svårt att beskriva men känns som ett sår i livmodern ungefär 5x5 cm strax nedanför och till höger om naveln. Känns som om nån skrapar med en kniv eller nåt. Är i vecka 30 med tredje barnet.
Spelar ingen roll om bebisen är där och sparkar, sammandragningar eller inte. Har haft detta ett par veckor men det blir bara värre och värre och kommer oftare och oftare. Främst när jag står upp, ligger jag ner kommer det mycket mer sällan.
Tog upp det med min barnmorska igår men hon sa bara att det kan vara så, finns inget att göra. Om jag var orolig kunde jag ringa förlossningen och be om ett akut ultraljud?! Ringde Kvinnokliniken idag igen för att få en andra åsikt. Men hon sa precis samma sak. Är det verkligen meningen att man ska ha sådana här smärtor? Har någon varit med om något liknande?
Många krämpor och smärtor klarar jag med just denna är väldigt plågsam och kommer oftare och oftare, antar att det har att göra med att magen växer men vet inte om jag klarar 2 månader med denna eskalerande smärta. Finns det verkligen inget att göra?