• trut

Ond "fläck" i livmodern, vecka 30

Svårt att beskriva men känns som ett sår i livmodern ungefär 5x5 cm strax nedanför och till höger om naveln. Känns som om nån skrapar med en kniv eller nåt. Är i vecka 30 med tredje barnet.

Spelar ingen roll om bebisen är där och sparkar, sammandragningar eller inte. Har haft detta ett par veckor men det blir bara värre och värre och kommer oftare och oftare. Främst när jag står upp, ligger jag ner kommer det mycket mer sällan.

Tog upp det med min barnmorska igår men hon sa bara att det kan vara så, finns inget att göra. Om jag var orolig kunde jag ringa förlossningen och be om ett akut ultraljud?! Ringde Kvinnokliniken idag igen för att få en andra åsikt. Men hon sa precis samma sak. Är det verkligen meningen att man ska ha sådana här smärtor? Har någon varit med om något liknande?

Många krämpor och smärtor klarar jag med just denna är väldigt plågsam och kommer oftare och oftare, antar att det har att göra med att magen växer men vet inte om jag klarar 2 månader med denna eskalerande smärta. Finns det verkligen inget att göra?

• Svar på tråden Ond "fläck" i livmodern, vecka 30
  • RosaGrisen

Skulle kanske kunna vara en muskelbristning? Jag har en ond fläck till vänster om naveln och fick förklaringen att det förmodligen är en muskelbristning. Det är väldigt vanligt tydligen

• kalleankan

Om jag vore du så skulle jag åkt in och kollat upp det.. Är väldigt nojig och det känns bättre att kolla en gång för mycket än för lite.. Eftersom att det är så centrerat med smärtan så låter det ju som att det skulle vara ett sår, eller moderkakan som gått sönder? Åh jag vet inte.. Och att du har så ont! Men som sagt om jag var du skulle jag åka in och kolla i alla fall..Glad

• trut
    RosaGrisen skrev 2014-05-21 09:25:19 följande:
    Skulle kanske kunna vara en muskelbristning? Jag har en ond fläck till vänster om naveln och fick förklaringen att det förmodligen Hur länge höll det i sig? Blev det värre och värre med tiden? Kan man göra något?är en muskelbristning. Det är väldigt vanligt tydligen

Hur länge höll det i sig? Blev det värre och värre med tiden? Kan man göra något?
    kalleankan skrev 2014-05-21 09:29:38 följande:
    Om jag vore du så skulle jag åkt in och kollat upp det.. Är väldigt nojig och det känns bättre att kolla en gång för mycket än för lite.. Eftersom att det är så centrerat med smärtan så låter det ju som att det skulle vara ett sår, eller moderkakan som gått sönder? Åh jag vet inte.. Och att du har så ont! Men som sagt om jag var du skulle jag åka in och kolla i alla fall..Glad
    Vart åker man och kollar upp det, känns så dumt när två barnmorskor säger att det inte är någon fara. Vet inte vart jag ska vända mig eller göra. Det är ju inte så att jag känner mig döende men att det bara blir värre gör att jag känner lite panik.
  • RosaGrisen

Gjorde mest ont i början, men det har med tiden minskat. Nu med bara 3 veckor kvar till bf så känner jag inte alls av det lika mycket.

Svar på tråden Ond "fläck" i livmodern, vecka 30