• Emelitt

ny eller begagnad?

Hej på er! Jag och min sambo funderar över vagninköp. Budget runt 2500:- Vi har hittat en ny vagn av märket 2me som kostar 2700:- Sen kikar man på blocket och hittar begagnade Emmaljunga från -08 resp -10 för runt 2000:- till 2500:- Frågan är då, hur mycket bättre är en emmaljunga? Är den begagnade bättre än vad en ny 2me är? Eller ligger de på samma standard? Givetvis finns det begagnade skräpvagnar, men tänk i bra skick, använd till typ ett barn å väl bevarad... Vad tror ni? Tacksam för tankar och idéer kring detta...

• Svar på tråden ny eller begagnad?
  • Ruter

Vi valde att köpa ett finare märke begagnat då vi resonera att det måste ju vara skillnad på en vagn som kostar 2700 kr ny mot en begagnad i fint skick för 2000 som ny kostar uppåt 10 tusen. Vi fick dock ett väldigt bra pris. Fick en teutonia spirit s3 som var 2 år och väldigt fint skick för 500 kr på blocket. Nypris för de vi fick med ligger på runt 14 tusen. Kvalitén måste ju vara bättre på en sån vagn när det skiljer så mycket i nypris.

• beam82

Jag skulle mycket hellre köpa en begagnad, det finns många i väldigt bra skick. Vi har en begagnad emmaljunga -10 som knappt såg använd ut. Klart att det finns dåliga begagnade vagnar också, men börjar man i tid så man inte känner stress kan man göra fynd. Just den vagnen du nämnde vet jag inget om, men jag har provat flera märken och emmaljunga vinner alltid i mitt tycke.

• Flickan och kråkan

Nu använder vi inte vagn till våra barn, men om vi hade gjort det så hade jag hellre köpt en bra begagnad. Kan inte barnvagnsmarknaden, men som jag har förstått det så är det lite som man bilar. Nya sjunker så där halva priset så fort man kört ut den ur affären .

• isolande

Hade satsat på en begagnad emmaljunga eller annat känt kvalitetsmärke. Då kan du få pengarna tillbaka på den när du säljer vidare om du har tur Glad

Svar på tråden ny eller begagnad?