• Hoppas på våren 2011

Cura/Öresund eller NordicIVFCenter i Malmö?

Vi har en dotter och har tidigare gått på RMC i Malmö. Men nu är det dags för syskonförsök och vi måste då byta klinik.
    Så nu är den stora frågan om vi ska välja Nordic IVF Center eller Cura/Öresund i Malmö?
    Vad har ni för erfarenheter? Positivt och negativt?

• Svar på tråden Cura/Öresund eller NordicIVFCenter i Malmö?
  • tette09

Vi går på cura/öresund och är nöjda där! De har dessutom sänkt sina priser nu jämfört med tidigare då de var dyrare än nordic men nu ligger de samma. Vi blev gravid där i höstas men fick MA men känner ju att jag blev ju gravid i alla fall så vi kör på där nu igen, har precis köpt ett trepack.

• Nassa

Jag har INTE nöjd med Cura-Öresunds kliniken. Kände mig lurad. De bestämde sig för äp där det inte fanns några äggblåsor...Nordic IVF har varit toppen på alla sätt!

• Zinfandel
    Hoppas på våren 2011 skrev 2014-05-20 22:24:15 följande:
    Jaså!? Är det bättre?
    Duktigare, har fler behandlingsalternativ, bättre embryologer, fantastiskt flexibla och billigare Glad 

ÖK gav oss diagnosen "oförklarligt barnlösa" men vi rotade vidare och hittills har vi funnit 7 "fel"…. Tänk om vi vetat detta från början, för 3,5 år sedan! Det funkar inte att bara köra mer eller mindre samma behandling på alla, man måste ta reda på orsaken först.
  • MissKS

Jag går på Nordic och suveränt nöjd!! Jag har tidigare gått hos Öresund och RMC. Nordic slår dem i hästlängder med allt. För första gången känner jag mig riktigt trygg, både med behandlingen och bemötandet. Läkaren Pia satte justerade direkt behandlingen jag fått på de andra klinikerna och denna omgången fick jag 15 ägg, förra 10! På RMC fick jag 1 och 4, på Öresund 8 men med väldigt märklig behandling med höjning och sänkning hit och dit. Jag kan rekommendera Nordic alla dar i veckan! Läs gärna mina blogg för mer info!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • holabola

CuraÖresund har varit väldigt långsamma, när vi ville få remiss skriven tog det flera påminnelser för att något överhuvudtaget skulle hända.

Var på Nordic i gbg och de var mycket mer hjälpsamma. Tipsade tom när reglerna ändrades hos landstingen. Det är dit vi går om vi vänder oss till privat igen.

• Blomster84

Vi vände oss till Nordic i Malmö direkt då vi inte ville vänta. Visste vart felet låg (haft 2 utomkveds = inga äggledare kvar). Gör vårt andra ivf försök. Fått 10 ägg vardera gång och flera blastisar till frysen. Är supernöjda! Skulle rekommendera dem till alla som söker en bra klinik med trygghetskänsla och underbar personal.

• Snövitt

Hej Hoppas på våren och ni andra!

Vår historia är samma som trådstartarens och vi ska också välja klinik att börja på till hösten. Hur har det gått för Er? Vilken valde ni Hoppas på våren och hur har det gått?

Svar på tråden Cura/Öresund eller NordicIVFCenter i Malmö?