• MeAndBaby

Hur ofta pumpa lufthjulsvagm som står?

Har köpt en begagnad men sparsamt använd syskonvagn som stått och väntat i barnvagnsförrådet nu i ca 4 mån. Den såldes nypumpad, men nu är det ingen luft i ens däcket och de övriga börjar bli lite mjuka. Kan det vara punka el blir det så ändå om den står?

• Svar på tråden Hur ofta pumpa lufthjulsvagm som står?
  • Vickan I

Nej det ska inte bli så. Ventilerna är paj alt pyspunka. Köp nya slangar i cykelaffär och byt ut.

• MeAndBaby
    Vickan I skrev 2014-05-20 13:46:00 följande:

Nej det ska inte bli så. Ventilerna är paj alt pyspunka. Köp nya slangar i cykelaffär och byt ut.

Ajdå, tur att jag bor nära en vagnreparatör. Men man lär få punga ut några 100-lappar va?
  • Vickan I

Mkt billigare köpa nya innerslangar från en cykelaffär. Det gjorde vi när vi hade pyspunka på ett hjul.

• MeAndBaby
    Vickan I skrev 2014-05-20 14:41:14 följande:

Mkt billigare köpa nya innerslangar från en cykelaffär. Det gjorde vi när vi hade pyspunka på ett hjul.

Har cykelaffärer slangar som passar de flesta vagnar då? Detta är en mountain buggy med stora hjul. Måste man vara händig för att byta dessa själv? Jag har t ex aldrig lagat punka/bytt slangar på en cykel...
  • Vickan I

Haha, inte jag heller. Maken gjorde det, men tror inte det är svårt. Ta med ett hjul till affären så ser dem vilken strl och kan säkert lätt förklara hur man gör. Vi har bytt på en Enmaljunga Edge och en Phil and Ted. De verkade ha alla möjliga strl i vår cykelaffär iaf, men kan säkert vara olika.

• MeAndBaby

Jag får be händige svärfar som lagat otaliga cyklar, det är säkert bara punka som går att laga.

Svar på tråden Hur ofta pumpa lufthjulsvagm som står?