• Virvelin

Min 15-månaders är så mammig och kinkig!?

Den senaste tiden har varit b.e.d.r.ö.v.l.i.g!

Han gråter och gnäller mest hela tiden och säger mamma och ska vara PÅ Mig konstant. Han ropar mamma i fullständig ångest så fort jag så mycket som tittar åt ett annat håll. Iof är han knappt tillfreds i famnen heller

Hela tiden, på riktigt, tusentals gånger om dagen pekar han på ALLT och upprepar "a-dä-dä" och vi svarar. Men han blir liksom inte nöjd och det fortsätter. Den söta lilla ploppen går non-stop och även i sömnen.

Han sover dåligt och är makalöst svår att söva. Vaknar sen ofta och ropar på mig.

Är det en mastodont-utveckling som sker? Kan det vara talet som "ska lossna"?

Erfarna föräldrar, jag blir nästan orolig. Hjälp?

• Svar på tråden Min 15-månaders är så mammig och kinkig!?
  • Chocoholica

Har det lite likadant med min son periodvis. Det händer väldigt mycket just nu. Förmodligen är din son nyfiken och inne i en extrem upptäckar - fas. Min son ska pilla på allt och ska undersöka och kolla. Låt honom pilla för allt han orkar så länge. Det lugnar nog sig så småningom. Håll ut!

Make chocolate cake not war.
  • Virvelin
    Chocoholica skrev 2014-05-18 09:47:59 följande:
    Har det lite likadant med min son periodvis. Det händer väldigt mycket just nu. Förmodligen är din son nyfiken och inne i en extrem upptäckar - fas. Min son ska pilla på allt och ska undersöka och kolla. Låt honom pilla för allt han orkar så länge. Det lugnar nog sig så småningom. Håll ut!

Haha, ah man tror ju man ska tappa både öronen och hjärnan tillslut!

Skönt att höra att man inte är ensam.

Han får pilla på det mesta, ids inte ta "fighten" att neja för tillfället, han blir vansinnig om han inte får peta klart. Så är det inte farligt, peta på.

Sover din son också dåligt och lite?
  • Chocoholica
    Virvelin skrev 2014-05-18 10:10:47 följande:
    Haha, ah man tror ju man ska tappa både öronen och hjärnan tillslut!

Skönt att höra att man inte är ensam.

Han får pilla på det mesta, ids inte ta "fighten" att neja för tillfället, han blir vansinnig om han inte får peta klart. Så är det inte farligt, peta på.

Sover din son också dåligt och lite?

Han sover bra. Din son har nog för mycket att hålla koll på. Det ska absolut inte missas nåt. Brukar du ge en rejäl flaska godnattvälling innan läggdags? Ha fönstret på glänt?
    Make chocolate cake not war.
Svar på tråden Min 15-månaders är så mammig och kinkig!?