• LHUF

ok att bada i utomhuspool (varm) som gravid?

Fick lite nojja nu, vi är på konferens med jobbet och är på ett spa ställe, jag tog inga behandlingar men har badat i deras utomhusbad ( utan bubblor) men den är ju varm. Men är det farligt att bada för varmt när man är gravid? I badkaret hemma kan man ju ha jättevarmt så blir fundersam. Jag satt i 30 minuter och tog en paus och satt sedan i 10 minuter till.

Googlade lite men såg lite olika svar

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden ok att bada i utomhuspool (varm) som gravid?
  • Whitetrash86

Nej, barnet är väl skyddad och kommer klaga (om du är tillräckligt långt gången) när det blir "för" varmt.

• Jag är bara jag

Inte i sen graviditet och inte i tidig heller om det inte är en riskgraviditet som t.e.x min kommer bli. Jag har varma-badförbud länge.

• LHUF

Men vad är det som kan vara farligt för bebisen? Om du har förbud tänkte jag på, eller är det för infektionsrisk?

• Jag är bara jag
    LHUF skrev 2014-05-16 21:25:10 följande:
    Men vad är det som kan vara farligt för bebisen? Om du har förbud tänkte jag på, eller är det för infektionsrisk?

Läkarna säger att det blir för varmt och med tanke på vad en ED-graviditet kostar i både pengar,resa,tid och lång kamp innan så tänker jag lyda-trots att jag älskar mina varma bad. Andra behöver inte bry sig alls,kan folk bli gravida i Indien när det är +48 i skuggan utan ac så kan nästan alla bli det. Glad
Svar på tråden ok att bada i utomhuspool (varm) som gravid?