• Anonym (Maria)

Hur fyller jag i min årsinkomst?

Hej!

Jag har jobbat som timanställd, jobbar alltid minst 28 timmar i veckan, men oftast mer. Ibland jobbar jag ob-timmar. Sedan mars har jag schema på 34 timmar i veckan. Jag är alltså anställd på 34 timmar i veckan sedan mars. Väntar mitt första barn i september.

Hur fyller jag i årsinkomst? Räknar jag på min nuvarande (34h i veckan) eller något slags snitt på det jag har jobbat tidigare? Jag har foglossning och kommer nu inte upp i mina ordinarie 34 h i veckan längre pga av det.

Mvh Maria

• Svar på tråden Hur fyller jag i min årsinkomst?
  • Försäkringskassan

Hej!

Har man oregelbunden inkomst räknar man ut årsinkomsten utifrån hur du arbetat dom 12 senaste månaderna.

Jag skulle rekommendera dig att be ditt lönekontor om hjälp med detta.

Hälsningar
    Lisa, handläggare

• Anonym (Maria)

Men är det inte min nuvarande anställning som gäller? Om jag skulle gå efter de senaste 12 månaderna så stämmer ju det inte alls med hur jag är anställd nu.. jag tjänar tex 10 kronor mer i timmen nu än vad jag tjänade i november förra året. Vi har inget "lönekontor", vi är ett litet företag med bara tre anställda.

• Försäkringskassan

Hej!

Om du kommer att arbeta så stadigvarande i minst sex månader så kan du beräkna årsinkomsten på den lönen som du har nu.

Hälsningar

Malin, handläggare

Svar på tråden Hur fyller jag i min årsinkomst?