• MedlemFV

Bra frukost

Hej! Jag har slutat med müsli och havregryn. Müsli har alldeles för mycket socker i sig tydligen. Och havregryn har bara tröttnat på. Säg gärna andra goda och nyttiga saker som man kan ha på frukostbordet. De saker jag redan har är: ägg, knäckebröd, fil. Men där tar det stopp. Vad kan det bli mer, som är goda och bra? Denna morgon blir det tyvärr pasta och ägg. Kanske inte världens roligaste och speciellt inte heller när man har ätit de i cirka tre dagar nu. Så snälla, hjälp mig, tack! Jag vill också tillägga att jag är en student så har inte jättemycket pengar som jag kan köpa vad som helst. Tack på förhand!

• Svar på tråden Bra frukost
  • Lena

Müsli innehåller inte mycket socker om du väljer rätt. Välj en osötad med nötter och frön istället för frukt. Rågflingegröt är ett bra alternativ till havregrynsgröt.

• MedlemFV
    Lena skrev 2014-05-13 07:08:38 följande:
    Müsli innehåller inte mycket socker om du väljer rätt. Välj en osötad med nötter och frön istället för frukt. Rågflingegröt är ett bra alternativ till havregrynsgröt.

Nånting annat som är bortom havregrynsgröt och müsli. Samt bortom knäckebröd, ägg och fil. Jag kokar just nu ett ägg och skall alldeles strax lägga i spagetti efter vattnet kokat i den andre kastrullen. Känner mig lite små nedstämd då det är det mesta jag äter till frukost.... Jag behöver verkligen hjälp :( Tack på förhand!!
  • Mullan
    MedlemFV skrev 2014-05-15 05:11:59 följande:

Nånting annat som är bortom havregrynsgröt och müsli. Samt bortom knäckebröd, ägg och fil. Jag kokar just nu ett ägg och skall alldeles strax lägga i spagetti efter vattnet kokat i den andre kastrullen. Känner mig lite små nedstämd då det är det mesta jag äter till frukost.... Jag behöver verkligen hjälp :( Tack på förhand!!
    Men pasta är ju inte speciellt nyttigt det heller.

Har du testat att göra eget knäckebröd eller müsli? :)
Svar på tråden Bra frukost