Vem betalar vad för barnen?
Hej.
Min barn bor sedan oktober hos mig och har umgängesrätt med sin mamma varannan helg.
Efter strul från mamman började jag få barnbidraget i december och i januari fick jag underhållsstöd om 1273:- per barn och månad.
Till saken hör att, så länge vi hade växelvis boende fick mamman barnbidrag. Trots detta betalade jag det mesta som hade med barnen att göra. Telefoner, Spotify, merparten av alla skor/jackor/vinterkläder.
Det hon betalade var deras kläder där samt (till slut) idrottsavgifter från barnbidraget.
Hon har konsekvent vägrat diskutera ekonomi och hennes hållning är att jag skall betala allt, trots att hon hade bidraget.
Nu till frågan: Jag har som sagt barnbidrag + underhållsstöd. Jag betalar allt för barnen, även kläder de har till mamma.
Nu kräver hon att jag ska skicka med fickpengar för när de gör saker hemma hos henne den helgen de är där?
Inte nog med att jag köpt guldpass till Liseberg, hon säger att jag ska skicka med pengar till mat/godis, biobiljetter etc. den helg de är hos henne.
Ska hon inte ha något ekonomiskt ansvar överhuvudtaget för barnen då de är där. Hon gör ju dessutom avdrag från underhållsstödet för de dagar de är hos henne.
Kan någon sprida lite ljus tack?