• Ännu en anonym kristen kille

Syndar du?

Hallå.
    Jag läste igår i Bibeln: Mina stadgar skall ni hålla://... Ett klädesplagg av två olika slags garn skall du inte ta på dig. (Tredje Moseboken 19:19 SFB)

Jag har två frågor:
    1. Syndar du?
    2. Vilja klädesplagg är ok och vilka är inte ok att bära?
    (Helt seriöst så u drar jag vilka klädesplagg det är som inte är ok att bära enl. Bibeln.)

• Svar på tråden Syndar du?
  • eafefesfesf

Den som gör synd, han är av djävulen, ty djävulen har syndat från begynnelsen. Och just därför uppenbarades Guds Son, att han skulle göra om intet djävulens gärningar. Johannes 3:8,9 

En personlig favorit!

• Aniiee

Ingen syndar.... That's so arbitrary....... Men fortsätt läsa du TS. Det är nyttigt....

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • eafefesfesf
    Aniiee skrev 2014-05-13 00:33:08 följande:
    Ingen syndar.... That's so arbitrary....... Men fortsätt läsa du TS. Det är nyttigt....
    Vilken unken kommentar. 
  • Cluttentutt
    Ännu en anonym kristen kille skrev 2014-05-12 09:14:31 följande:
    Hallå. Jag läste igår i Bibeln: Mina stadgar skall ni hålla://... Ett klädesplagg av två olika slags garn skall du inte ta på dig. (Tredje Moseboken 19:19 SFB) Jag har två frågor: 1. Syndar du? 2. Vilja klädesplagg är ok och vilka är inte ok att bära? (Helt seriöst så u drar jag vilka klädesplagg det är som inte är ok att bära enl. Bibeln.)
    Det är en metafor av flera för att man inte ska vara otrogen/ skaffa barn med olika partners tror jag.

*din åker skall du icke beså med två slags säd;
    *en klädnad av två olika slags garn får icke komma på dig.
    *Du skall icke, för att få två slags skörd i din vingård, så säd däri, på det att icke alltsammans, både vad du har sått och vad själva vingården avkastar, må hemfalla till helgedomen.

• eafefesfesf

Vi kan ta mycket lärdom av guds ord kamrater. 

• Schna

Nej, jag har inte en enda tråd på kroppen.

It takes a fool to remain sane
  • eafefesfesf
    Schna skrev 2014-05-13 00:57:26 följande:

Nej, jag har inte en enda tråd på kroppen.

Vik hädan! 

• Aniiee
    eafefesfesf skrev 2014-05-13 00:43:26 följande:
    Vilken unken kommentar. 
    Tycker du det? Solig Jag tykte den var hyffsat neutral.... Killen har börjat ifrågasätta sin religion, vilket är nyttigt. Vad han kommer fram till när han läst HELA bibeln är vad som är rätt för honom....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Scoops

Om vi ska ta det bokstavligt så syndar jag - bomulls/polyesterblandningar är vanliga i garderoben. 

Cluttentutt skrev 2014-05-13 00:44:48 följande:
    Det är en metafor av flera för att man inte ska vara otrogen/ skaffa barn med olika partners tror jag.

*din åker skall du icke beså med två slags säd;
    *en klädnad av två olika slags garn får icke komma på dig.
    *Du skall icke, för att få två slags skörd i din vingård, så säd däri, på det att icke alltsammans, både vad du har sått och vad själva vingården avkastar, må hemfalla till helgedomen.
    Detta låter mer sannolikt och vettigt.
  • Åttiotalist

Jag har min egen tolkning. Kläder av dålig kvalitet är en synd och naturligtivs vill jag inte synda. Därför undviker jag i största utsträckning allt som inte är naturmaterial, polyester och plastskinn ger mig näst intill mardrömmar.

Svar på tråden Syndar du?