• Anonym (cb plus)

HJÄLP snälla! Vad händer med Clearblues testremsa om man öppnar testet?

Tog ett Clearblue PLUS (ej digitalt) och tyckte att jag kunde skönja något men var inte säker. Själva testrutan kändes så himla gråaktig så jag vill kolla under själva platsrutan.

När jag öppnade syntes det ett verikalt streck (dvs det som är teststreck) betydligt tydligare, men jag undrar om det är så att det sker någonting med testet när man öppnar det? Det är ju inte så att det är lufttätt före man öppnar det, men ändå, skillnaden var rätt uppenbar mellan det vi såg i fönstret och det vi såg när vi plockade ut remsan.

Någon som vet hur CB funkar?

• Svar på tråden HJÄLP snälla! Vad händer med Clearblues testremsa om man öppnar testet?
  • Påven Johanna

Ja, man blir inte mer gravid av att bryta sönder testet. Inte mindre heller för den delen, om det nu skulle vara ett annat utgångsläge än det du beskriver. 

• Anonym (cb plus)

Haha, nej du har ju helt rätt i det. Men för att omformulera frågan:

Skulle strecket bli mindre pålitligt av att vara mer synligt utanför än inuti testkasetten?

• Anonym (Moni)
    Anonym (cb plus) skrev 2014-05-11 14:32:08 följande:
    Haha, nej du har ju helt rätt i det. Men för att omformulera frågan:

Skulle strecket bli mindre pålitligt av att vara mer synligt utanför än inuti testkasetten?
    ja alltså efter bara tio minuter så är väl testet ogiltigt så att bryta isär det känns minst lika "negativt". är det plus så är det, likaså med minus.
Svar på tråden HJÄLP snälla! Vad händer med Clearblues testremsa om man öppnar testet?