• Ljusskimmer

IVF i Örebro 2014

Startar en ny tråd då man inte får något svar i den gamla. Denna är till för oss som genomgår IVF i örebro län. 

Vi är två Karlstadkvinnor som gör vårt 2:a ivf i örebro och som många andra hoppas på en gravidiet. 

• Svar på tråden IVF i Örebro 2014
  • samira84

Men usch så tråkigt för er. Hoppas verkligen det går vägen för er nu. Håller verkligen tummarna för er.

Jag tar 150 gonal f. Vet inte om den dosen är liten?! Allt såg bra ut på mig första gyn undersökningen det är sambon som är steril.. Dock finns det nedfruset från han..

Andra sprutan tagen idag. Gick bra det med!

• Mollan79

Jag var på vul igår efter ett vecka med sprutorna, för få och små äggblåsor så Örebro vill att jag börjar om från början. Så nu kör jag bara nässpray och ska invänta en blödning :(

• GoC
    Mollan79 skrev 2014-11-14 08:44:30 följande:

Jag var på vul igår efter ett vecka med sprutorna, för få och små äggblåsor så Örebro vill att jag börjar om från början. Så nu kör jag bara nässpray och ska invänta en blödning :(

Nej vad tråkigt att höra:(... Ledsen för er skull. Men ett nästa steg är = ett steg närmare målet. Snart är det er tur! Är det första barnet för er? Känpakramar
  • Jojjo77

Lycka till med era IVF-er. Jag har också gått i Örebro, jättebra och trevliga, alltid. Är nu gravid efter äggdonation, också Örebro.

• Mollan79

GoC: tack, jag har barn sen förut men inte min sambo. Vore så underbart att skapa en liten ihop med denna underbara människa <3

• Solkattan

Korkad fråga ifrån en veteran i sammanhanget.

Men... När man ringer Örebro och anger att man fått äl utslag på testet. När sker då insättning av blastocyt ?

Vilken dag ska man alltså ej få utslag för att insättning blir en söndag då det är stängt ?

Är det tisdag som är förbjuden dag för älutslag ?

Förstår ni frågan ?

Samira : 150 låter som en normal startdos. Jag startade en gång i tiden på 75. Pco äggstockarna som kan överstimuleras...

• Mollan79

Mina blåsor försvinner inte fort nog nu i juletider så Örebro vill att jag slutar med nässprayen och hör av mig i januari när jag fått mens. Ska tydligen prova någon annan metod som är kortare men med två olika sprutor.. Någon som har erfarenheter av det och vill dela med sig?

• Queenxiter

Hej allihopa, önskar att Jag hittat hit lite tidigare. Mitt första försök med IVF. Jag har gått i Örebro, har tagit ut 16 ägg den 23 september, 9st blev befruktade och 3st fina nog att frysas ned. Den 19 november fick jag 1ägg återfört och den 29 november testade jag positivt. Bor i närheten av Arvika.

• Mollan79
    Queenxiter skrev 2014-12-07 19:29:03 följande:

Hej allihopa, önskar att Jag hittat hit lite tidigare. Mitt första försök med IVF. Jag har gått i Örebro, har tagit ut 16 ägg den 23 september, 9st blev befruktade och 3st fina nog att frysas ned. Den 19 november fick jag 1ägg återfört och den 29 november testade jag positivt. Bor i närheten av Arvika.

Grattis!

Kul att höra att det kan gå på 1:a försöket. Jag hoppas på samma tur i januari :)
  • Marble

Så intressant att läsa om era berättelser! Har precis fått en remiss skickad till ivf i Örebro. Jag undrar hur lång tid det tog för er alla innan ni fick komma på första möte? Och hur lång tid tog det sedan att dra igång första behandlingen?

Vet någon om dom har sommarstängt?

Stor kram! /M

• Mollan79

Marble:

Vi går privat i Örebro med hjälp av Charlottamottagningen i Karlstad så vi behövde inte vänta på någon remiss. Ringde strax före semestern och fick göra prover och allt i augusti och drog igång med långa protokollet i okt. Tyvärr med dåligt resultat så vi fick avbryta innan äggplock men väntar nu på mensen för att prova korta protokollet.

Lycka till!

• Söndag

Vår remiss skickades i augusti, första träffen oktober och fick så besked om att ivf ska påbörjad i januari -15

Väntar nu på tid, hörde av mig till dem innan jul och fick bekräftat att vi skulle kallas i januari men har inte hört nått än tyvärr..

• Drömmenimittliv

Ser att denna tråd inte vart aktiv på ett tag men försöker ändå. hur går det för er allihopa? 
    själv sitter man och ruvar inne på dag7 idag.. 
    vi har gjort vårt 1:IVF försök med två återföringar, hoppas på denna gång.
    Skrattande

• Söndag

Spännande drömmenimittliv :) hur känns det då :)

Vi fick ingen återföring pga överstimulering men har två blastosyster väntar i frysen, höger äggstock kom de inte åt då den inte ville samarbeta :( fick ut 8 ägg och som sagt två överlevde 5 dagar så väntar nu på att påbörja fet!

• Paroon

hej, vi är ett par i 30årsåldern som har ett barn å nu har vi försökt få syskon men det verkar inte gå "naturligt". första kom spontant efter nästan fyra års försök och en utredning på gripen som visade "oförklarligt". fick ingen hjälp med pergo eller ivf pga övervikt då.
    idag får vi inte hjälp pga vi har ett barn.. så vi ska boka tid på charlotta å sen förhoppningsvis finns massor att få hjälp med innan ivf men är beredda på ivf om det behövs.. hur har det gått för er?

• Söndag
    Paroon skrev 2016-11-03 10:06:54 följande:

hej, vi är ett par i 30årsåldern som har ett barn å nu har vi försökt få syskon men det verkar inte gå "naturligt". första kom spontant efter nästan fyra års försök och en utredning på gripen som visade "oförklarligt". fick ingen hjälp med pergo eller ivf pga övervikt då.

idag får vi inte hjälp pga vi har ett barn.. så vi ska boka tid på charlotta å sen förhoppningsvis finns massor att få hjälp med innan ivf men är beredda på ivf om det behövs.. hur har det gått för er?

Men man kan ju välja att betala för sig i Örebro?

Vi är i funderingar på syskonförsök vi :)
Svar på tråden IVF i Örebro 2014