• Minmajbebis

BF idag, följas åt?

BF idag och LÄNGTAR efter bebis!

Haft förvärkar från och till sedan i måndags men verkar inte vara något mer på gång.... Känner mest på natten men sen stannar det av igen på dagen...

Någon annan med samma bf eller i närheten? Hur går det för er? Vore kul att följas fram till våra bebisar är här! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF idag, följas åt?
  • samanthaque

Jennifer, samma här ja gick bara en gång å toaletten... det var så märkligt när jag blev väckt av min flicka hon fick mardrömmar o blev ledsen.. sen tänkte jag vafan har bebisen inte kommit ut än:)

åå, det ska man inte tänka på, vet ni  att man ska inte förvänta sig för mycket.. det kommer eller blir det kejsarsnitt liksom?:)Bebisen kommer inte att stanna i mage för evigt när jag väntade min andra gick över tid 4 dagar!!!! det var sååååå.... jag blev såå tokig o tog mkt promenad i Liseberg den 28 nov , 29 nov fick jag slempropp , typ blodig flytande o sen 30 nov kl 17 kom min pojk ut!:)

Maxtid , tror jag att alla har samma typ två veckor , 42 plus då måste man planera in kejsarsnitt eller nåt sånt.
    Hoppas din bebis kommer innan eller nu snart slipper du tänka på övertid o blir deppig?:) ännu värre vet jag!:/

Jennifer , båda mina barn , den första skulle komma ut 9 maj men en dag övertid vilket det blev 10 maj. Andra , 26 nov o föddes den 30 nov. Båda jag fick slempropp en dag innan. Kanske tror jag att det är samma sak igen ... hoppas det!

haha , ni båda e kul!:) jag har nu börjat kolla om jag har fått slempropp å varje toabesök sen igår. Känns det är dags snart men har kanske fel.... Äter ni båda nerefix varje dag? för min del är jag lite slarvig ehh:)

Lite värkar då o då nu å kvällen, fick lite rosa flytande men såg kanske fel .... känns riktigt nervös me hur o när... många undrar detsamma sak om bebisen är ute än:)

Jag tog en tupplur kl 17 o vaknade kl 19... ÄNDÅ TRÖTT!!!!:) går o lägger mej snart.. tänker å er o hoppas det är snart för er del eftersom ni går ju väldigt övertid å de dagarna , ni är starka o ni vet att era bebisar kommer! strunta i värkar o allt bara att sammandragningar kommer igång måste det börja nånstans!:D

• Jennifer1991

Godmorgon! Nja inte direkt. Dock så ilar det väldigt mycket i livmodertappen när jag har sammandragningar så hoppas att det gör något iallafall :D För 5 dagar sen var jag öppen 1,5 cm och väldigt mjuk och mogen så hoppas att sammandragningarna kanske gjort något ännu mer nu! :)

• Minmajbebis

Godmorgon!

Inget nytt här heller förutom en superstor flytning imorse (ursäkta) trodde nästan det var vattnet som gick ett tag, huu.... Någon sv er som haft det så?

Länet mig märkligt pigg och glad igår och idag och hoppas såklart det är ett tecken festen var faktiskt jättekul och fick bara två kommentarer om att det såg ut som om jag skulle föda närsomhelst (ja tack) och ooooj vad stor du är!

• samanthaque

Jennifer , ja tror att för din del har börjat! eftersom det var redan öppen o ja troligtvis snart! va sa du att du har blivit kontroll på cm öppen på förlossning eller hos din BM?

Minmajbebis , var det bara typ snippade flytande eller nåt ja kommer inte ihåg ordet å det men det är kanske vanligt. Jag använder trosskydd för säkerhetskull såifall om blodigt flytande inkom....

meeen nuu har jag fått riktigt koll på sammandragningar det riktiga sen fm och nu är det typ 20 minuter emellan. de gööörr såå jävligt ont o tur att den varar bara typ 15 sek sen försvinner onda...:) men jag tror de blir imorron ... eller annan dag.

haha, jobbigt att vänta länge o andra säger nåt till dig:) samma sak för mig då min flicka hade släktkalas igår , fick jag kommenterar ojj stackars dig , mage är stor, när tror du bebisen kommer ut, känns det tungt... en massa frågor!!!:)

Nu ska jag ringa farsan o gratta honom å hans 70 årsdag idag!:D

• Jennifer1991

Ja det var min BM som undersökte mig! Dom ilande sammandragningarna som jag hade imorse är tillbaka och nu kommer det onda sammandragningar ca var 10e minut. Inte superont direkt men dom känns + ett sjukt ilande i tappen i samband med dom. Hoppas det betyder att det kanske närmar sig!! 

Minmajbebis - Nja jag tycker att mina flytningar är mycket mindre nu än vad dom var tidigare i graviditeten faktiskt! Har du fått några mer sådana idag? Det kan ju betyda att det är fostervattnet som sipprar :D Vad roligt att ni hade kul på festen igår, alltid bra att göra saker som får en att tänka på något annat nu! Annars blir man nog smått galen haha!

Samanthaque - Oj spännande, det närmar sig säkert för dig!! Håller tummarna på att det sätter igång mer snart och att bebis kommer!

• Jennifer1991

Nu gör dom ondare och ondare, hoppas bara på ännu mer ont och att dom ska komma oftare. Dom kommer bara var 10 minut tyvärr :/

• Minmajbebis

Åh vad spännande Jennifer! Heja heja hoppas det tar fart ikväll!

Nja men tror inte det är vatten? Är liksom vit i, typ lotion (ursäkts äckelinfo igen)

• Jennifer1991

Då är det nog inte fostervatten. Har hört att om det är fostervatten sipprar det liksom hela tiden. Men kan det inte kanske vara lite av slemproppen då? :D

• samanthaque

ååå här händer inget förutom sovit gott .. ett måsste!:) det är fortfarane 20 minuter emellan o de gör jävligt ont:/  har nu mailat min bm om hon kan undersöka mig.. är så nyfiken å om min va öppen.

jaa sippra! Ok... men rätt lustigt för jag känner igen din beskrivning att jag har haft det samma sak , flytande hela tiden under graviditet o sen igår var det nästan inget , inte idag heller... fick ljust rosa flytande väldigt lite o ja det är bara att vänta tills... värkar igång? redan å bb?:)

spännande!:) fastän det gör så ont:/ sen är allt över , herregud får man stå ut med sånt:/:)
    packat nåt gott me i bb väska? har ätit upp min favorit godis nu har jag inte dom länge ha ha:) tar med frukt lika bra!:)

• Minmajbebis

Samanthaque - hur gick det hos barnmorskan? Och hur går det med väkarna? Spännande

Jennifer - Ja kanske slempropp? Men trodde den skulle vara mer... som en lång propp? Hahaha! Börjar ge upp hoppet lite här, nu har jag onsdag som nästa mål tills den mååååste komma! Börjar kännas som om det inte blir någon bebis alls här... Suck...

Hur mycket rör sig era småttingar nu? Min är fortfarande helvild, fast mest på kvällstid!

• Jennifer1991

Inatt vid 01.38 kom vår lilla tjej till världen med besked. Fullt öppen när vi kom in så det var bara o börja krysta och 10 minuter senare var hon ute! 3155 gram och 48 lång! Vi är trötta men lyckliga!
    Hoppas att era bebisar tittar ut snart!! Lycka till tjejer!

• samanthaque

Heej å er båda tjejer!

Grattis , Jennifer , min flicka kom en dag efter dig!:)

aa barnmorskan sade bara att det är bara att vänta tills det är dags .... ringde förlossningen ändå tidigt morgon efter jag skrev det här inlägget.

ja det var det och jag fick tips av en kompis om värkklocka app som man kan ladda ner när jag tyckte det inte stämde då klockan 20 å kvällen. Jag testade värkklockan och det visades 1-4 minuter emellan..... då klockan var 22... ringde förlossningen o berättade hur jag kände mig och va säker å det var dags. 

Och jag sade till dom att jag kommer inom en timme för det är bara 12 minuter dit så jag tog det soft.. men efter samtalet gick jag på toalettbesök o fick blodig flytande .. så det var dags... Åkte in 23.30 och haft lustgas vid värkar...... sen krystvärkar tog 25 minuter sen tittade min söta flicka ut den 13 maj.. Efter dig , Jennifer:)

Allt gick såå bra o jag är såå nöjd med mölndal förlossning jämför med östra väldigt skillanden....
    Hur gick det för dig  Minmajbebis?? har din bebis kommit ut?:)

Svar på tråden BF idag, följas åt?