• Runes

Vill SD "kasta ut invandrare"?

Bengt Westerberg sa så idag men jag minns inget av det som verkar ren lögn igen, bara att Migrationsverket redan har ett program för återvandring.

• Svar på tråden Vill SD "kasta ut invandrare"?
  • Gredelina
    Hmpf skrev 2014-05-08 10:55:28 följande:
    Kasta ut invandrare? Går ni på allt skitsnack som kommer från vänstern? Ärligt talat, vad trött jag blir. SD vill minska bland annat anhöriginvandring och anser att vi först och främst ska bereda jobb till de hundratusentals arbetslösa som redan finns i Sverige. Hur man kan vara motståndare till det är helt otroligt. Att aktivt stå för att invandringen fortsätter som nu är inte att ha en human människosyn. Förstår ni inte att att invandringen leder till att folk blir arbetslösa, bostadslösa och därmed lever i total utanförskap?! . Sverige är ett litet land. Här är arbetslösheten väldigt hög. Hur kan man då bjuda in ännu fler människor och aktivt försätta dom i fattigdom och utanförskap?

Fast vad är det för fel med att utvisa en person som fått asyl i vuxen ålder, och sedan börjar begå en massa grova våldsbrott? Så gör ju andra länder, Thailand utvisar varje år en massa europeer för drogrelaterade brott trots att de har uppehållstillstånd och fru och barn i thailand. Så ja, jag tycker att OM de kom med det förslaget, oavsett vilket parti, så tycker jag det är ett bra förslag, inom reglerade former naturligtvis.
  • Hmpf
    Gredelina skrev 2014-05-08 19:29:49 följande:

Fast vad är det för fel med att utvisa en person som fått asyl i vuxen ålder, och sedan börjar begå en massa grova våldsbrott? Så gör ju andra länder, Thailand utvisar varje år en massa europeer för drogrelaterade brott trots att de har uppehållstillstånd och fru och barn i thailand. Så ja, jag tycker att OM de kom med det förslaget, oavsett vilket parti, så tycker jag det är ett bra förslag, inom reglerade former naturligtvis.
    Besvarade du rätt inlägg nu? För ja har aldrig antytt att det är fel ?! Självklart ska man utvisas om man begår grova våldsbrott.
  • Gredelina
    Hmpf skrev 2014-05-08 19:33:03 följande:
    Besvarade du rätt inlägg nu? För ja har aldrig antytt att det är fel ?! Självklart ska man utvisas om man begår grova våldsbrott.

Nej, jag menade inte att du skrev att det var fel. Men jag uppfattade det som att du menade SD inte jobbar för utvisning av dessa förövare, vilket de kanske inte gör. Men i såfall borde de det.
  • Gredelina

Fast det får man nog inte säga högt, för då blir man kallad både det ena och andra och får säkert sparken på jobbet. :/ Hmmm, är det demokrati om man inte får säga vad man tycker? Nej, anser inte det.

• Hmpf
    Gredelina skrev 2014-05-08 19:37:17 följande:

Nej, jag menade inte att du skrev att det var fel. Men jag uppfattade det som att du menade SD inte jobbar för utvisning av dessa förövare, vilket de kanske inte gör. Men i såfall borde de det.
    Okej, nej jag besvarade mer TS rubrik som får det att låta som om SD vill kasta ut varenda människa i Sverige som inte är "renrasiga" svenskar. (ursäkta ordvalet)
  • Gredelina
    Hmpf skrev 2014-05-08 19:38:37 följande:
    Okej, nej jag besvarade mer TS rubrik som får det att låta som om SD vill kasta ut varenda människa i Sverige som inte är "renrasiga" svenskar. (ursäkta ordvalet)

Lugnt, vi har yttrandefrihet.
  • Hmpf
    Gredelina skrev 2014-05-08 19:39:53 följande:

Lugnt, vi har yttrandefrihet.
    ....Om man tycker som man "ska" Solig
  • Gredelina
    Hmpf skrev 2014-05-08 19:42:34 följande:
    ....Om man tycker som man "ska"

Precis. :p
  • Runes
    Orcha skrev 2014-05-08 09:29:45 följande:
    De grupper som inte SD vill ha kvar här exvis eller de grupper som inte SD vill släppa in, tänkte jag på.

SD ägnar merparten av sin tid på att försvara sin politik, sin syn på invandrare samt att avsätta folk inom partiet som visat rasistiska sidor.
    Det här är det senaste utspelet tex;
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18842833.ab
    SD-hatarna AB blaha
  • Yohan
    Hmpf skrev 2014-05-08 10:55:28 följande:
    SD vill minska bland annat anhöriginvandring och... Hur man kan vara motståndare till det är helt otroligt.
    Om man vill gifta sig med någon som inte är svensk och flytta till Sverige tillsammans, då är det inte så kul att man försvårar för anhöriginvandring. I Danmark har Dansk folkeparti försvårat för internationella par så pass att en hel del väljer att bo i Skåne och pendla till jobbet i Danmark. Så vill jag inte att vi ska ha det!
  • Runes
    Yohan skrev 2014-05-09 04:22:35 följande:
    Om man vill gifta sig med någon som inte är svensk och flytta till Sverige tillsammans, då är det inte så kul att man försvårar för anhöriginvandring. I Danmark har Dansk folkeparti försvårat för internationella par så pass att en hel del väljer att bo i Skåne och pendla till jobbet i Danmark. Så vill jag inte att vi ska ha det!
    Det beror nog på vilken anhörig.
  • Hmpf
    Yohan skrev 2014-05-09 04:22:35 följande:
    Med anhörigpolitik pratar jag i största mån om att invandrare har rättigheten att komma hit för att deras kusiner bor här. Vilket är helt orimligt.
  • Cluttentutt
    Hmpf skrev 2014-05-08 19:38:37 följande:
    Den här länken visar den procentuella graden av svensk renrasighet hos människor på FL Gäller säkerligen resten av svenska befolkningen med.

www.familjeliv.se/Forum-26-434/m72726480.html

Annars tycker jag nog att det bara är samerna som har rätt att kalla sig REN-rasiga. haha

• Runes
    Hmpf skrev 2014-05-09 09:04:05 följande:
    Med anhörigpolitik pratar jag i största mån om att invandrare har rättigheten att komma hit för att deras kusiner bor här. Vilket är helt orimligt.
    De som kommer till ett Ankarbarn är anhöriga
  • mastress

Renrasisk svensk eller ursvensk finns inte om man går tillbaka i historien, så blev skandinavien in befolkat för än istiden försvann av dom som vandrade uppåt från frankrike. Många säger vikingaran är ursvenskar vilket är fel, för dom fanns i hela skandinavien, men var vikingarna kom ifrån vet ingen. På 1600 tlaet kom många valloner till Sverige för att dom var väldigt duktiga smedar. Släktforskingen visar att det som vi kallar renrasisk svensk och ursvensk inte finns.

Svar på tråden Vill SD "kasta ut invandrare"?