• marper123456789

oregenlbunden mens, när testa?

Jag har PCO, dock en lindrig variant då jag haft mens ganska ofta, med allt mellan 29-45 dagars mellanrum.
    Den senaste tiden har jag ätit lchf och även tagit munkpeppar i hopp om att bli gravid. Min senaste menscykel låg på 45 dgr och kom den 10 April. Så skulle jag ha en 28 dgrs xykel så är det bim imorgon.
    Sen en vecka tillbaka har jag haft såna känningar långt ner i magen.
    Både hugg, pirr och nyp, jag la även märke till synligare blodådror på armarna, inte brösten, igår. Och även lätt illamående endel kvällar, inte alla.. när jag inte ätit på några timmar.

Finns det någon annan som blivit gravid trots pco, med munkpeppar eller lchf?
    Och när tycker ni att jag ska testa mig, eller när tror ni det är säkrast att jag testar mig för att få ett så säkert svar som möjligt?

Har även funderat på om det är munkpepparn som ställt till min mage, gjort mig lite illamående och så? Någon som har fått något sånt med munkpeppar?

• Svar på tråden oregenlbunden mens, när testa?
  • elwen

Jsg hade lika som dej typ 40-50 dagar mellan mensen och ibland 30.

Jag testade när det gått 60 dagar sedan första dagen på senaste mens och jag var då gravid.

De va svårt att hålla sej i typ 2 månader men jag levde på som vanligt och hoppade s på de bästa

• marper123456789

Helst skulle jag vilja testa redan nu men det känns lite bortkastat kanske eftersom det hänt en gång att cykeln varit 28-29 dagar.
    Tänker att den kanske förkortats lite mer nu denhär månaden när jag både ätit lchf och tagit munkpeppar :P
    Jobbigt att vara så otålig, väntar nog åtminstone en vecka till innan jag tar test så har det iallfall gått 35 dagar.
    Har heller aldrig känt så här i magen innan, det ända jag brukar känna är kraftig mensvärk i mage och rygg ungefär 15 minuter innan mensen kommer, men aldrig dagarna innan eller så.
    Vilken vecka var du i då när du testade 60 dagar efter senaste mensen?

• Riktigragger

Jag hoppade på LCHF-tåget för ett bra tag sedan och första månaden så uteblev mensen. Trodde som sagt att jag var gravid för jag hade vissa tecken, men sen när jag googlade runt på olika ställen var det många som fick problem första månaden för det blir en sådan omställning för kroppen. Givetvis är det inte alla som detta drabbar.

Håller fortfarande på med LCHF för att få det där önskade plusset. Har BIM nu i veckan, men har försökt så länge så jag bara inväntar mensen, inget annat. Ska på utredning efter hösten.

• marper123456789
    Riktigragger skrev 2014-05-06 11:54:13 följande:
    Jag hoppade på LCHF-tåget för ett bra tag sedan och första månaden så uteblev mensen. Trodde som sagt att jag var gravid för jag hade vissa tecken, men sen när jag googlade runt på olika ställen var det många som fick problem första månaden för det blir en sådan omställning för kroppen. Givetvis är det inte alla som detta drabbar.

Håller fortfarande på med LCHF för att få det där önskade plusset. smile1.gif Har BIM nu i veckan, men har försökt så länge så jag bara inväntar mensen, inget annat. Ska på utredning efter hösten.
    Okej, jag har ätit lchf ganska många månader nu så tycker inte det kan vara kosten som kroppen reagerar på nu mer. Kanske var lite otydlig i texten. Har ätit lchf kanske ett halvår ungefär men bara tagit munkpeppar denhär månaden.
    Har läst att många blivit gravida när dom använt munkpeppar, dock aldrig läst att någon skulle fått några besvär av dom. Kände ingenting imorse men nu när jag varit uppe några timmar började det hugga och dra lite långt ner i magen igen, under troskanten. Undrar vad det är.
  • marper123456789
    Tealhawk skrev 2014-05-06 11:57:54 följande:
    Om du köper billiga teststickor från Internet kan du testa en gång i veckan från och med nu.
    www.billiga-tester.se/graviditetstest-sticka-... cirka 10% av priset på apoteket.
    Vad är det för skillnad på dessa tester om man jämför med cb te x?
    Eftersom man får 10 st från den här sidan till samma pris som ett cb kostar på apoteket eller i butiken?
    Är dom pålitliga faktist?
  • elwen
    marper123456789 skrev 2014-05-06 11:40:46 följande:
    Helst skulle jag vilja testa redan nu men det känns lite bortkastat kanske eftersom det hänt en gång att cykeln varit 28-29 dagar.

Tänker att den kanske förkortats lite mer nu denhär månaden när jag både ätit lchf och tagit munkpeppar :P

Jobbigt att vara så otålig, väntar nog åtminstone en vecka till innan jag tar test så har det iallfall gått 35 dagar.

Har heller aldrig känt så här i magen innan, det ända jag brukar känna är kraftig mensvärk i mage och rygg ungefär 15 minuter innan mensen kommer, men aldrig dagarna innan eller så.

Vilken vecka var du i då när du testade 60 dagar efter senaste mensen?

Jag var nog i vecka 4-5 för jag testade pos den 2 januari och fick bf den 9 september efter ul i vecka 19
  • marper123456789
    elwen skrev 2014-05-06 12:28:57 följande:

Jag var nog i vecka 4-5 för jag testade pos den 2 januari och fick bf den 9 september efter ul i vecka 19
    Okej, jag väntar nog ett tag till, har inte mensen kommit på dag 35, om en vecka så testar jag nog då :)
    Har 3 test som ligger och väntar så är liiite svårt att hålla sig :)
  • marper123456789

Någon som lyckats förkorta sin cykel med agnus castus/munkpeppar??

Kikade lite i kalendern och började räkna lite dagar, sen jag började med lchf så har mina cykler varit mellan 40-45 dagar, finns det någon chans att den har kortats ner med munkpepparn eller är det stor risk att den kommer ligga på ung samma som innan?

• Tealhawk
    marper123456789 skrev 2014-05-06 12:02:48 följande:
    Vad är det för skillnad på dessa tester om man jämför med cb te x?
    Eftersom man får 10 st från den här sidan till samma pris som ett cb kostar på apoteket eller i butiken?
    Är dom pålitliga faktist?
    För mig funkade dom bättre än apotekets medan vissa inte alls vågar lita på dem och säger att det kommer spökstreck. Jag har provat 5 och aldrig sett detta berömda spökstreck utan när jag inte var gravid hände ingenting, medan när jag väl var det blev strecket mörkrött på 5 sekunder.
    These are not the droids you're looking for
Svar på tråden oregenlbunden mens, när testa?