3åring som inte vill äta....
Jag brukar inte vara här inne, så ofta. Men nu känner jag att det är bra att få hjälp.
Jag har en son på 3år här i Maj.
Han är så dålig på att äta vanlig mat. det han tycker om är.
- Knäckis
- Glass
- Köttbullar
- Fiskbullar
- Pasta
- Tacos
- Hamburgare
- Paprika
Han dricker bra med vatten och mjölk
Frukost ratar han helt. lunchen kan han äta med mycket tjat till. Kvällsmaten äter han lite lite mer med glädje.
Han är liten i växten och vikten. Både jag och hans pappa är korta och små. ( Vi är adopterade från Indien)
Han är bestämd av sig, även som vi är bestämda över maten för honom. Jag känner mig så maktlös i matsituvationen just.
Han kan äta lite mer om vi har gäster hemma kan de iallfall bli lite mer än ½ portion som han annars äter med oss själva, då kan han få i sig hela 1 potion tillomed 2 portioner.
Han har fortfarande välling på kvällen för att de gillar han och då vet jag att han får i sig nått iallfall helt själv.
På förskolan äter han bra, säger pedagogerna.
Hos sina mor/far föräldrar äter han ju lite. men äter "dom inte hur huset" som dom säger.
Han ska till BVC snart
önskar så att han gått upp lite mer i vikt för den står still just nu 10,11½kg sen i Julas. Han har ju vuxit några mer cm iallfall från i Julas då var han 82cm och nu är han 85cm.
Han är en glad och sprallig liten person inget annulunda i sätt eller nått annat. Har sina kompisar och mycket uppskattad bland både vuxna och barn. snäll och lite blyg..
Det är maten jag och min man är lite orolig för..