• Aniiee

Vad tittar/prenumererar du på på youtube?

Om man då bortser från alla musikklipp, skrattande bebisar och tokiga kattungar, vad ser ni på på youtube? Prenumererar ni på något/någon? Tipsa varandra i tråden på roliga/ spännande/intressanta kanaler att se på. Jag vill ha massor, allt möjligt. Jag börjar tipsa (alla engelska, de flesta amerikaner):

AronRa - Pratar om religion och ateism
    CinemaSins - Pekar ut alla absurditeter/ffel/konstigheter i film (oftast storfilmer)
    Disney Movie Trailers - (Behöver knappast förklaras)
    Escapist News - Film- och TVspelsnyheter
    Farfromsubtle - Vidogames Awesomes Youtubekanal. Kanadensisk kille, hans flickvän och några vänner spelar nya tvspel (välgjort med green screen och grejer. Proffs, detta)
    Gamespot - Tv-spelstrailers och nyheter
    IGN - Nöjesnyheter och trilers
    JaclynGlenn - Pratar religion och samhälle 
    Leagueofsupercritics - Thatguywiththeglasses officiella youtubekanal med film- och musikrecensioner, parodier och allmänt rolighet från Nostalgia Critic, Nostalgia Chick, ToddintheShadows och CiemaSnob
    Erod Blockbuster Buster - Recenserar blockbusters (även för Thatguywiththeglasses, men han och pawdugan under har egna kanaler)
    PawDugan - Pratar filmer med mycket musik (musikaler, disneyfilmer....), spelar även retrospel
    The Amazing Atheist - Samhällskommentator, har han kallat sig själv en gång
    Thunderf00t - Vetenskapskommunikatör, samhällskommentator och religionskritiker
    Watchmojo - massor av nöjestopplistor som 10 sorgligaste djurdöd i  film, 10 svåraste TV-spelen någonsin, 10 sorgligaste göraslut-låtar, 10 bästa noir-filmerna och 10 bästa superhjältarna utan superkrafter.

Så, det var några från mig. Ge mig nu era favoritkanaler!

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Svar på tråden Vad tittar/prenumererar du på på youtube?
  • PerG

Jag har fastnat för vetenskapskanaler, fast presenterat i ett lättsmält format. Det räcker oftast med motsvarande gymnasiekompetens (eller lägre) för att förstå begreppen trots att det ibland är rätt komplexa ämnen.. Oftast finns relaterade fördjupningsvideos ifall man är ytterligare intresserad.

https://www.youtube.com/user/numberphile - Matematik
    https://www.youtube.com/user/periodicvideos - Kemi
    https://www.youtube.com/user/sixtysymbols - Fysik
    https://www.youtube.com/user/DeepSkyVideos - Astronomi

Det är samma snubbe som ligger bakom alla kanaler ovan (och några till). Otroligt lärorikt och intressant!

• Aniiee
    PerG skrev 2014-05-02 23:02:42 följande:
    Jag har fastnat för vetenskapskanaler, fast presenterat i ett lättsmält format. Det räcker oftast med motsvarande gymnasiekompetens (eller lägre) för att förstå begreppen trots att det ibland är rätt komplexa ämnen.. Oftast finns relaterade fördjupningsvideos ifall man är ytterligare intresserad.

www.youtube.com/user/numberphile - Matematik
    www.youtube.com/user/periodicvideos - Kemi
    www.youtube.com/user/sixtysymbols - Fysik
    www.youtube.com/user/DeepSkyVideos - Astronomi

Det är samma snubbe som ligger bakom alla kanaler ovan (och några till). Otroligt lärorikt och intressant!
    Intressant! Kan säkert vara mycket lärorikt. Särskillt kemi, för det är jag så dålig på.
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • PerG
    Aniiee skrev 2014-05-02 23:06:28 följande:
    Intressant! Kan säkert vara mycket lärorikt. Särskillt kemi, för det är jag så dålig på.
    Det finns både sånt som man lär sig något av och sånt som är rent underhållande. Just i kemikanalen är det en del intressanta kemiska reaktioner som kanske är mer underhållande än att man lär sig något. T.ex. 

I fysik/astronomidelen förklaras en hel del intressanta saker som t.ex. Lagrangepunkter, m.m.... 

Finns hur mycket intressant som helst (tycker jag)! ;)
  • Aniiee
    PerG skrev 2014-05-02 23:18:31 följande:
    Det finns både sånt som man lär sig något av och sånt som är rent underhållande. Just i kemikanalen är det en del intressanta kemiska reaktioner som kanske är mer underhållande än att man lär sig något. T.ex. 

" target="_blank">

" target="_blank">

I fysik/astronomidelen förklaras en hel del intressanta saker som t.ex. Lagrangepunkter, m.m.... 

" target="_blank">

Finns hur mycket intressant som helst (tycker jag)! ;)
    =) Just fysik astronomi och matematik kanske är lite.... underkurs för mig, då jag läst alla tre på uni. Men det är bra att hålla igång minnet, så jag kommer säkert se sånt ändå.

Du ser inget som är mer underhållsrelaterat?
  • FlutterShy
    TotalBiscuit, The Cynical Brit recenserar spel och gästas ibland av sin hustru i detta.
    Jesse Cox spelar och recenserar han också, ibland tillsammans med TotalBiscuit och diverse andra.
    Cox n' Crendor, podcast med Jesse Cox och Crendor, handlar om lite diverse. Lättsam.
    Peter Hollens, grymt duktig på musik, skapar allt ljud och sång med sin egen röst.
    Doctor Puppet har en rolig stopmotion dockvariant av Doctor Who.
    Lindsey Stirling och en fiol/violin. Wow.

Ett litet urval av vad jag kikar på, ser på desto fler ang. spel, bl.a. MangaMinx, Trump och dylikt. (Även PewDiePie ibland måste medges, när det är alltför tråkigt hemma och hans hysteriska montage livar upp en aning, annars föredrar jag andra som spelar, men good for him!)

Annars är jag lite fast i historie- och dokumentärkanaler, men lyckades tappa bort de jag tyckte om innan jag hann prenumerera, dangit. 
  • PerG
    Aniiee skrev 2014-05-02 23:28:02 följande:
    =) Just fysik astronomi och matematik kanske är lite.... underkurs för mig, då jag läst alla tre på uni. Men det är bra att hålla igång minnet, så jag kommer säkert se sånt ändå.

Du ser inget som är mer underhållsrelaterat?
    Jag tror det finns intressanta saker ändå! Även om du läst dem på universitetet så finns det säkert områden som du inte läst och en del saker är (väl) ändå sånt man inte läser i kurser eftersom de är rent "underhållande". Typ knep för att räkna ut femteroten ur tal: 

... ;)

Jodå... T.ex. Kid Snippets från Bored Shorts TV  (www.youtube.com/user/BoredShortsTV)

• Aniiee
    FlutterShy skrev 2014-05-02 23:43:11 följande:
    TotalBiscuit, The Cynical Brit recenserar spel och gästas ibland av sin hustru i detta.
    Jesse Cox spelar och recenserar han också, ibland tillsammans med TotalBiscuit och diverse andra.
    Cox n' Crendor, podcast med Jesse Cox och Crendor, handlar om lite diverse. Lättsam.
    Peter Hollens, grymt duktig på musik, skapar allt ljud och sång med sin egen röst.
    Doctor Puppet har en rolig stopmotion dockvariant av Doctor Who.
    Lindsey Stirling och en fiol/violin. Wow.

Ett litet urval av vad jag kikar på, ser på desto fler ang. spel, bl.a. MangaMinx, Trump och dylikt. (Även PewDiePie ibland måste medges, när det är alltför tråkigt hemma och hans hysteriska montage livar upp en aning, annars föredrar jag andra som spelar, men good for him!)

Annars är jag lite fast i historie- och dokumentärkanaler, men lyckades tappa bort de jag tyckte om innan jag hann prenumerera, dangit. 
    Kul! Lindsey Stirling är så förbenat duktig. Och Doctor Puppet måste jag kolla på =P

Påminner mig, måste posta MassEffect ranting..... Jag har så dåligt minne nuförtiden =/
  • Aniiee
    PerG skrev 2014-05-02 23:53:35 följande:
    Jag tror det finns intressanta saker ändå! Även om du läst dem på universitetet så finns det säkert områden som du inte läst och en del saker är (väl) ändå sånt man inte läser i kurser eftersom de är rent "underhållande". Typ knep för att räkna ut femteroten ur tal: 

... ;)

Jodå... T.ex. Kid Snippets från Bored Shorts TV  (www.youtube.com/user/BoredShortsTV)

" target="_blank">

" target="_blank">

=)
  • Dovahkiin

Nu ska vi se... *öppnar YT i en ny flik* Jag erkänner, jag är lat och orkar inte länka alla..

AlphaOmegaSin - mycket om gaming/rants. Svär väldigt mycket
    AngryJoeShow - Recencerar spel
    ERB/ERB2 - Epic rap battles of history (min favorit:
    ">

)
    Superwoman - Sketcher/listor etc.
    Jenna Marbles - Sketcher *what guys/girls do* etc
    Kristen Nedopak - Laddar sällan/aldrig upp något, men hennes skyrimparodier är hysterisk bra
    Matthew Santaro - top 10 listor om allt möjligt. Konstiga fobier, seriemördare, spel, lagar. Härlig kanadensare.
    Nice Peter - en av skaparna av epic rap battles. Mest vlogs/små gulliga sånger
    Noah Antwiler - Spelrecensent (känd som Spoony)
    Paint - Söt kille, mest känd för "After ever after". Kolla in: helt sjukt bra!
    ">

TheFineBros: Kids/teens/elders/outubers react to..

• Aniiee
    Dovahkiin skrev 2014-05-03 00:12:30 följande:
    Nu ska vi se... *öppnar YT i en ny flik* Jag erkänner, jag är lat och orkar inte länka alla..

AlphaOmegaSin - mycket om gaming/rants. Svär väldigt mycket
    AngryJoeShow - Recencerar spel
    ERB/ERB2 - Epic rap battles of history (min favorit:
    " target="_blank">

)
    Superwoman - Sketcher/listor etc.
    Jenna Marbles - Sketcher *what guys/girls do* etc
    Kristen Nedopak - Laddar sällan/aldrig upp något, men hennes skyrimparodier är hysterisk bra
    Matthew Santaro - top 10 listor om allt möjligt. Konstiga fobier, seriemördare, spel, lagar. Härlig kanadensare.
    Nice Peter - en av skaparna av epic rap battles. Mest vlogs/små gulliga sånger
    Noah Antwiler - Spelrecensent (känd som Spoony)
    Paint - Söt kille, mest känd för "After ever after". Kolla in: helt sjukt bra!
    " target="_blank">

TheFineBros: Kids/teens/elders/outubers react to..
    =)

Både Spoony och Angry Joe ser jag på thatguys hemsida...... 

Flera där i din lista jag måste kolla =)
  • intetnyttpåplusfronten

Oj här var en massa intressant jag missat! 

Puffar upp den här gamla tråden och bidrar med några av mina prenumerationer, de flesta med humor, ett par med tecknat:

Therese Lindgren
    Nadja Tommo
    Pewdiepie
    GummiMe
    Vlad Reiser
    Dunderhumor
    och Flaxnyheter :D

Hoppas fler kan ge lite tips då jag har extremt tråkigt haha

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Aniiee
    intetnyttpåplusfronten skrev 2016-12-20 13:26:42 följande:

Oj här var en massa intressant jag missat! 

Puffar upp den här gamla tråden och bidrar med några av mina prenumerationer, de flesta med humor, ett par med tecknat:

Therese Lindgren
    Nadja Tommo
    Pewdiepie
    GummiMe
    Vlad Reiser
    Dunderhumor
    och Flaxnyheter :D

Hoppas fler kan ge lite tips då jag har extremt tråkigt haha

grattis till veckans trådlyft och kul att du tittade in =)

dagens tips från mig. The Dom analyserar film baserade på böcker i sin serie Lost in Adaptation. Han har tittat på allt möjligt, från Harry Potter och Neverending Story till The Shining och Die hard. Idag har han laggt upp Princess Diaries, och för de som behöver lite julstämning så har han gjort en "Oscars" för de olika versionerna av A Christmas Carol, där han utsåg bla Bästa Scrooge och Bästa Ghost of christmas past osv.

Klistrar in Christmas Carol....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
Svar på tråden Vad tittar/prenumererar du på på youtube?