• F1990

Snabb förlossning

Är lite orolig för hur min förlossning ska gå. Min första förlossning tog ca 1,5 timme från första värk tills min dotter föddes. Han precis komma in på förlossningen sen va hon född. Var bara på förlossningen i ca 40 minuter.  Har hört att den andra förlossningen brukar gå fortare än den första. Blir lite orolig och undrar hur fasen jag ska hinna lämna över min dotter till barnvakt när det är dax. Någon annan som haft en snabb första förlossning och kan berätta hur den andra gick?

• Svar på tråden Snabb förlossning
  • Lindsey Egot the only one

Hade jag varit du hade jag satt mig i bilen med hela familjen så får barnvakten möta upp på sjukhuset.

• Snuttan80

Min första var jag inne på förlossningen i Max 30 min innan hon kom, andra i 1 1/2 och tredje i 3 tim

• F1990

Okej verkar som att har man haft en snabb så blir resten det med. Bm sa att det brukar va så också. Blir så nervös av der

• emmsan123

Jag tänker likadant, min första var iofs inte jättesnabb, tog 15 timmar från första värk. Men med andra fattade jag inte att det var på gång, så hann vara inne på förlossningen i 10 min innan han var ute. Bor nu längre från förlossningen, 45 min. Vi har pratat med grannarna om att de kan ta barnen tills min bror hinner komma, han bor en timme bort. Vi har nu tre olika grannar som kan ta barnen när vi behöver åka. Tänkte annars också så, att vi tar med barnen så får brorsan möta upp på sjukhuset. Min BM sa också att det är bäst att åka på första värken. Är rätt nervös... Maken håller på att kolla snabbaste vägen att köra  

MOskar mars -06, Victor -09 och en till pojk väntas sept -14
  • Lilla Morran

Se till att ha en barnvakt väldigt nära, som kan ta syskonet tills ordinarie barnvakt kommer. Alternativt åk allihop och möt barnvakten på sjukhuset. Plan B är väl att du får ta en taxi/ambulans och pappan komma efter, men det önskar man kanske inte...

• Malin81a

Min första kom också 1,5 timme efter första värk. Var på förlossningen ca 15 min. Barn två tog det lugnare och tog ca 2 timmar väl inne. Det som var skillnad var att barn ett började med vattenavgång medan tvåan började med värkar.. det brukar ordna sig för det mesta!

• veronica03

Ojoj- jag som tyckte att min forsta var snabb. Gick fran inga kanningar rakt till 1-2 minuters ordentliga varkar hemma som direkt kom med 5 min mellanrum.. Bebis var ute pa sjukhus ca 4 h senare (och detta var med full epidural som saker drog lite ut pa det). Det var i v38 och jag hade varit pa lakarcheck tva dagar innan och inga tecken eller oppningar i mig observerades. Nu ar jag i v. 36, har massor av sammardragningar, tryck och vark och kanner mig som en vulkan som kan explodera nar som helst. Tror ocksa vi far ta ettan med pa sjukhus och fixa resten darifran (bor utomlands...)

Svar på tråden Snabb förlossning