• Anonym (Förbannad)

KOMMUNAL vårdcentral i Järfälla, stockholm?

Hej till dig som läser detta, 

Vi har nyligen flyttat till stockholm, järfälla. Bodde i Kiruna tidigare. 

Min pappa har tydligen fått timotej allergi och behöver hjälp! Han har varit till en skiiitig vårdcentral som knappt hjälper honom. Dessutom säger de att läkaren har semester nu och kom tillbaka om ca 10 dagar! 

Ska DÅ min pappa lida? Han har blivit sämre nu, fått till och med andningsproblem. Från början fick han inga mediciner från den skitiga privata vårdcentralen. 

Han har varit i Jakobsbergs vårdcentral och de vill att han ska tillbaka till den förra X-vårdcentralen. 
    SKA DETTA VARA SÅ? SKA DÅ MIN PAPPA ELLER VEM SOM HELST LIDA I MÅNGA DAGAR INNAN MAN FÅR HJÄLP HÄR I JÄRFÄLLA? 

Hur funkar det här i stockholm??? Snälla hjälp! 

Tacksam för er svar

• Svar på tråden KOMMUNAL vårdcentral i Järfälla, stockholm?
  • Anonym (Tips)

Jag skulle rekommendera Jakobsbergs närakut:) eller barkarbyvårdcentral:)

• Anonym (tveksam)
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-04-29 23:08:37 följande:
    Hej till dig som läser detta, 

Vi har nyligen flyttat till stockholm, järfälla. Bodde i Kiruna tidigare. 

Min pappa har tydligen fått timotej allergi och behöver hjälp! Han har varit till en skiiitig vårdcentral som knappt hjälper honom. Dessutom säger de att läkaren har semester nu och kom tillbaka om ca 10 dagar! 

Ska DÅ min pappa lida? Han har blivit sämre nu, fått till och med andningsproblem. Från början fick han inga mediciner från den skitiga privata vårdcentralen. 

Han har varit i Jakobsbergs vårdcentral och de vill att han ska tillbaka till den förra X-vårdcentralen. 
    SKA DETTA VARA SÅ? SKA DÅ MIN PAPPA ELLER VEM SOM HELST LIDA I MÅNGA DAGAR INNAN MAN FÅR HJÄLP HÄR I JÄRFÄLLA? 

Hur funkar det här i stockholm??? Snälla hjälp! 

Tacksam för er svar
    Han har väl listat sig på den första vårdcentralen och då är han inte så välkommen till Jakobsberg. Men det går att ändra på - man kan lista om sig till en annan ....

Är det så akut att han har andningsproblem så bör han ju uppsöka en närakut. Kolla var den finns i Järfälla! Ingen vårdcentral är kommunal i Sthlms läns landsting. De drivs av landsstinget eller privata vårdgivare .....

• Anonym (Förbannad)

Tack för er svar. 
    Han gick till akuten idag, är lite bättre nu. 

Jag undrar om någon vet hur Capio vårdcentral är? Är den privat?

• Anonym (tveksam)
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-04-30 20:41:32 följande:
    Tack för er svar. 

Ja Capio är privat. Vet inget om deras vårdcentraler, det är nog som vanligt avgörande vilka personer som arbetar där .... Tror deras äldrevård varit en del i "hetluften" .....
  • Anonym
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-04-30 20:41:32 följande:

Tack för er svar. 

Capio är privat. Deras vårdcentraler toppar ofta nöjd kund-mätningar. Jätteseriösa. Däremot finns det inga kommunala VC. Primärvården tillhör landstinget. De offentligt drivna VC tillhör SLL i ert område TS. Och det finns inget som säger att de är bättre el sämre än privata.
Svar på tråden KOMMUNAL vårdcentral i Järfälla, stockholm?