• Linda 235

Tecken på ägglossning

Hej!

Jag undrar om någon av er barnmorskor kan berätta för mig fad det är få små ljusbruna, flytningslika fläck man kan få på pappret när man varit på toa och kissat. Är det "rester" från ägglossningen? Är en sådan som brukar få ägglossning två gånger varje månad med ungefär en veckas mellanrum. Detta lilla obetydliga som kommer brukar alltid komma ca 2 dagar efteråt. Ska ha förväntad mens imorgon enligt min ganska regelbundna cykel. Roligt om den inte kommer :)

• Svar på tråden Tecken på ägglossning
  • Linda 235

Jag hoppas verkligen att den inte kommer. Första äl runt den 16 missade man. Inge äggvite flytning men sånt gegg. Sedan hade man mys precis en vecka efter. Lite lätt öm i livmodern dan efter men det försvann, och "leverans" dan efter från sambon. Hur stor chans är det är bli gravid då? Mensen ska som sagt är planerad att komma idag.

• Linda 235

Det enda jag märkte igår under dagen att på vänster sida spände det till två gånger. Som en luftbubbla. Men inget speciellt förutom det.

• Linda 235

Fortfarande ingen mens trots fem dagars övertid. Börjar tro att det kan vara ett litet liv nu. Men helt säker är jag inte. Tänkte vänta till nästa onsdag nästa vecka och göra ett test. För känningar av mens på g har jag inte heller. Då brukar jag i vanliga få lättflytande rödbrun färgad riklig flytning, kraftig mensvärk och ont i höger ljumske. Sedan även humöret är inte det bästa då heller. Men nu är det nåt hellt annat, lite mensluknande molvärk som ligger runt på en 1:a på smärtskalan, ofta kissnödig, brösten känns lite känsliga och ömma, och har ibland stundvis lite illamående.

Svar på tråden Tecken på ägglossning