behöver hjälp! 10 månaders mat, överviktig
Idag hade vi inte ett så bra 10-månaders besök hos bvc. Läkaren sa med finare ord att min dotter är överviktig och började fråga mig varför hennes vikt är så hög som den är och varför hon har gått upp så mycket på så kort tid (1,8 kg på 2 månader, nu väger hon 11,2 kg). Jag som förälder blev så klart jätte ledsen och arg på mig själv, jag har försökt ge henne bra näringsrik mat och aktiverar henne så mycket som möjligt. Så här ser en mat dag ut: 9.00 1 portion gröt 12.00 1/2 stor barnmats burk, några skedar fruktpuree 15.00 mellis (t.ex en ellas frukt klämpåse m. majskrok eller rån eller en rismums) 18.30 1/2 stor barnmats burk, några skedar fruktpuree 21.00 halv portion gröt 22.00 läggdags med 180ml ersättning. Läkaren sa direkt att jag skulle sluta med ersättningen innan läggning, är så orolig för hur det ska gå. Samt så ska jag sluta ge henne fruktpuree efter middsgen.Men är rädd att det inte räcker och hon bara fortsätter öka i vikt. Vill det bästa för min dotter och tar gärna emot tips och råd. Hur ser era matdagar ut för era 10-månaders? Är det någon som har råkat ut för samma sak? Hur ordnade ni upp det då, och hur gick det sen? Är tacksam för alla svar