• Maggan30

Flyga till köpenhamn i v28

Hej. Ja väntar mitt första barn o vi har planerat en weekend till köpenhamn. När vi åker är ja i v 28(27+3). Resan tar max 1 tim. Vågar ja åka flyg? Hur stor är risken att ngt ska hända. Har inte haft ngn komplicerad graviditet. Barnmorskan hänvisar till flygbolag o försäkring. Flygbolag är ok fram till v 36. Försäkringen säger att de inte täxker ngt fom v 28.

Ngn som rest i samma period???

• Svar på tråden Flyga till köpenhamn i v28
  • ebbozz

vi flyger till cypern nästa vecka när jag är i v 26, hemresan i v 28. två veckor senare ska jag flyga till polen. 
    jag räknar med att det ska gå bra =)

• Limaliie

Om resan bara tar en timma hade jag lätt åkt i v 28 Glad Köpenhamn är ju så nära Sverige också om nått annat händer...räknar knappt Danmark som utomlands

• Jessica D

Hej! Är gravid med vårt andra barn. När vi väntade vår dotter skulle vi resa med jobbet. Minns inte exakt i vilken vecka jag var, men vår hemförsäkring skulle inte gälla i alla fall. Ringde olika bolag, men alla sa nej. Frågade då rakt ut hur andra gravida gör när de reser, för jag hade svårt att tro att man väljer att resa iväg gravid och oförsäkrad... Blev tipsad om Europeiska reseförsäkringar. Kontaktade dem och tecknade en försäkring som täckte för min vistelse, tror det rörde sig om 180:-. Googlade på dem nu när jag såg din fråga och tror att de bytt namn: kolla erv.se!

• Pumasuss

Jag flög till Prag förra sommaren när jag va i vecka 28. Gick finfint. Dottern sparkade väldigt mycket vid start och landning. Säkert pga lufttrycket

Svar på tråden Flyga till köpenhamn i v28