• Acka78

Vattkoppor och utlandssemester!

Är det någon som varit utomlands och där barnen fått vattkoppor? Hur gick det i så fall? Vi har en planerad resa i början på maj och nu har vattkoppor börjat härja på dagis osv.... Vet ju inte riktigt om det bryter ut eller när det bryter ut..,... Vi kan va hemma, utomlands eller hinna hem igen. Vad ska man göra?

• Svar på tråden Vattkoppor och utlandssemester!
  • ymmmi

Är ni hemma när det bryter ut. Så kan ni inte åka.
    En vän till mig, hennes sin fick det på flygplanet på väg ner. Dom fick åka privat taxi till hotellet oxh sedan fick en läkare komma dit som gav order om att dom bara fick bada på ett visst ställe( minns inte om det var havet eller bara poolen) bara efter
    Några dagar hade dom torkat ut alla i solen,

• whitestar

Se till att ha ett bra försäkringsskydd utifall olyckan är framme.Vet några som fick vattkoppesjuka barn utomlands,dom fick hela resan betald så dom kunde göra en ny resa senare.

• Majken03

Flygbolaget kan hindra er från att åka med. Så kolla att ni har bra försäkring. Tråkigt om det bryter ut där och ni inte får flyga med hem.

• Coca cola light

Min dotter fick vattkoppor under vår Turkietresa. Ska tillägga att hon fick en väldigt lindrig variant utan kli eller feber så vi kände inte att hela resan blev förstörd men hade hon varit riktigt dålig hade det påverkat oss väldigt mycket mer.

Jag skulle verkligen råda er till att teckna en extra reseförsäkring innan ni åker och söka läkarvård samma dag som den första koppan kommer. Vi hade inte extra försäkring utan bara genom hemförsäkringen och det täckte inte alls speciellt bra.

Svar på tråden Vattkoppor och utlandssemester!