• juliamedfler

PANIK!!!

jag har som man kan se på bilden ett tvillingpar.. dom är nyfyllda 1.. JAG ÄR GRAVID IGEN..
    tusen frågor i mitt huvud... okej bilen kommer allid vara full. men barnvagn hur gör man med det?? ser att en trillingvagn kostar 9000 beganad.. det har jag bara inte råd med! hur ska jag göra med vagnsituatioonen?

• Svar på tråden PANIK!!!
  • Rainbow gg

Hinner du inte spara under dessa 9 månader till en vagn samt sälja tvillingvagnen när det börjar närma sig?

• Annelie 76

Tvillingvagn och bärsele/sjal till den lilla i början sen tvillingvagn och ståbräda där de stora turas om att stå?

• yodi
    Annelie 76 skrev 2014-04-27 10:12:41 följande:
    Tvillingvagn och bärsele/sjal till den lilla i början sen tvillingvagn och ståbräda där de stora turas om att stå?
  • häxjakt

Jag är gravid med mitt och min mans första barn (vecka 27) och vi ska inte ha vagn alls. Om det nu bara är vagnsituationen du är bekymrad för. Jag är rullstolsburen så vagn går bort för oss av rena omöjlighetsskäl. Vi kommer ha sjal och sele.

Jag (och förmodligen mannen också) kommer att bära barnet i sjal inomhus (då jag behöver ha händerna fria för att ta mig runt) och i sele utomhus. Vi har köpt en jättefin sele från Babybjörn som går att använda utan inlägg eller extragrejer mellan 3kg och 15kg. Från nyfödd till typ treåring alltså. en baby på magen/ryggen och sedan en tvilling/syskonvagn till de andra två, löst! Selen har också regnskydd/vindskydd som verkar fungera toppenfint. Köper man en bra sele (typ Babybjörn) så är bärfästena och remmarna så bra och ergonomiskt gjorda att man inte snedbelastas.

Jag tror du också skulle ha användning av en sjal inomhus. Då har du bebisen däri och samtidigt händerna helt fria så att du kan se efter de två större barnen eller pyssla med annat.

Vi köpte våran Babybjörn ny, med regnskydd och haklapp (för dregel vill man kanske inte ha på ytterkläderna i onödan...) för lite drygt 1500kr. Det är deras nyaste och mest påkostade och flexibla modell. Det går att köpa märkesselar nya för runt 700-800kr om man nöjer sig med lite enklare modeller. Och begagnat finns det gott om i prisklasserna 100kr-700kr.

Grattis till graviditeten och försök slappna av, allt löser sig oftast.

Svar på tråden PANIK!!!