Vid vilken ålder slutade ditt barn/dina barn helt med att åka barnvagn?
Var det enkelt eller svårt detta?
Var det enkelt eller svårt detta?
De första tre var runt 2 år gamla, fast de liftade nog någon gång i småsyskons vagn. Fjärde barnet var 6 år. Hon hade svårt att gå pga barnreumatism. Femte o sjätte barnet slutade mellan 2 och 3 år. Sjunde barnet var runt 5 år. Hon fick åka vagn när vi var ute i trafiken, eftersom hon var en totalt livsfarlig smitare.
Dottern åkte vagn till hon var strax över 3 år, då oftast om man var iväg en längre stund, typ till djurparken en heldag, och hon ville vila benen lite. När hon var 3år 4mån föddes lillasyster och då slutade hon åka helt.
Min grabb var omkring 4 och det föll sig automatiskt. Sista gångerna vi hade vagnen med oss var det mest för att ha kassar och väskor i den.
För oss har vagnen varit en ickefråga. Vi har varken tvingat vårt barn att sitta i vagnen eller gå bredvid
Första barnet fick åka vagn vi enstaka tillfällen, långa promenader till hon var 51/2, så hon lärde sig cykla utan stödhjul.
Andra barnet tills hon var ca 51/2.
Tredje barnet åkte bara vid enstaka tillfällen från 2 års ålder, inte alls efter 3.
Äldsta var nog 3 tror jag, och den yngsta ungefär 4... och på slutet var det endast när vi var på stan och dyl. Vi har aldrig bråkat om vagnen, de har fått åka om de velat.
När han var 3 år ganska exakt. Mellan 2,5 och 3 år åkte han bara sporadiskt.
De har varit runt 4-4½ år.
Det var enkelt att få de att sluta även om jag önskar ibland att man fick köra omkring 5-åringar i vagn utan att det ser dumt ut....