PMDS Premalex och Mirena - Erfarenheter?
Hej!
Jag har äntligen fått hjälp med min PMS, som visade sig vara PMDS.
Har tagit två tabletter Premalex och märker sjukt nog redan resultat! Så himla skönt!
Men, jag funderar lite kring min Mirena spiral som jag fick den 8 april. Jag hade innan den en någorlunda regelbunden menscykel men jag hade bara haft mens 3 ggr sedan sonen kom i januari 2013. Nu funderar jag på hur jag ska tänka kring vad som är mensens första dag, om jag skulle ha turen att bli så blödningsfri som barnmorskan och gynekologen sa var vanligt?
Ni som har Mirena spiral och äter Premalex, hur gör ni? Jag tänkte att man kanske kunde testa att ta dem 15 dagar och sen uppehåll 16? Har en cykel på 31 dagar och om jag gör så så måste jag ju träffa någorlunda rätt i cykeln eller?
Min gynekolog sa 14 -16 dagar och fram till mensens första dag. Hon sa inget om hur jag ska vet vilken dag som är mensens första dag om jag inte har mens. Misstänker att min sons hyperaktivitet under vårt möte kan ha spelat in och att vi båda glömde den lilla detaljen mitt i alltsammans. Ska ringa på måndag och fråga men tänker se om någon här kanske vill dela med sig av sina erfarenheter.
annars har mina första två dagar hittills varit lite småsuddiga, huvudvärk och gäspig som attan. Törstig till tusen och lätt illamående men det var iaf bättre idag på dag 2 och som förväntat eftersom jag ju kände till att det kan vara så. Hur fort försvann era biverkningar? Hur fort märkte ni skillnad i humöret?
Vore väldigt intressant att höra hur det är och har varit för er.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 21:04
PMDD är tydligen samma sak som PMDS? Ny på detta men verkar ju vara PMDS på svenska och PMDD på engelska.