Förminskad som mamma
lite svårt att förklara, men hur hade ni reagerat på att ert ex i alla sammanhang som har med ert barn att göra ska ha med sin nya sambo? De har inte varit ihop mer än knappt ett år, (men har känt varandra i flera år) och han ska tvunget ha med henne till alla möten som handlar om hans och mitt barn. Det kan gälla BVC, utvecklingssamtal, samarbetssamtal, tandläkare och precis allt.
Jag känner såhär, att om hon är med på vissa saker, typ tandläkare och ...ja, jag vet inte, men de här vardagliga sakerna så fine. Men att släpa med henne till skolsköterskan och utvecklingssamtal och till mitt och hans möte med familjerätten känns helt sjukt.
Jag vet att han gör detta för att han vill förminska mig. Han vill helst putta ut mig och avsäga mig rollen som mamma, det har han själv sagt. att jag avsade mig rätten att vara mamma när JAG skilde mig från HONOM. OBS, vi skilde oss tydligen inte från varandra och i hans ögon är han HELT utan skuld.
Nu till frågan: Hur ska jag göra? Ska jag stoppa henne i dörren nästa gång? Jag har tidigare lyckats få henne att inte följa med på utvecklingssamtal och har vägrat gå på möte med familjerätten om hon ska vara med. Ska jag fortsätta med detta, eller hur hade ni gjort? Jag blir helt galen snart!