• Anonym (förvirrad)

vem är pappan?

Nu har jag strulat till det ordentligt... jag är gravid och vet inte vem jag är gravid med. Skulle behöva veta om det finns nån möjlighet att ana det utifrån min beskrivning:

alternativ 1. Min senaste kille som det är slut med nu. Vi har kört med säkra metoder och avbrutet samlag och det har varit regelbundet och funkat. Nu verkar cykeln ha spårat ur och vi hade sex senast när det enligt mina beräkningar var långt till äl, men såhär i efterhand var det troligen ca 6-7 dagar. Det var avbrutet som vanligt men han kom lite plötsligt så det är möjligt att det hann komma nån försats...

alternativ 2. Mitt ex. När det tog slut med kille 1 gick jag tillbaka till mitt ex och vi hade sex ca 1-2 dagar innan äl. Kan knappt kalla det sex eftersom vi avbröt rätt snabbt då vi inte hade något skydd, men visst, han hann in en snabbis.

Nu är frågan... Kan det vara att kille 1s spermier är extra långlivade eller att kille 2 hade nån snabb simmare som smet ut? Kan man överhuvudtaget avgöra detta? Finns det något fall som är mer troligt än det andra?

Jag ska göra abort och vet ej vad eller om jag ska berätta för dessa killar.. Har bra kontakt med båda men känns ändå inte som en rolig historia att ta upp.

• Svar på tråden vem är pappan?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Tyvärr kan båda killarna vara kandidater då ingen kan uteslutas. Du väljer själv om du ska berätta, det är inget måste. Lycka till

Svar på tråden vem är pappan?