Anonym (Annat!) skrev 2014-04-24 13:04:50 följande:
Det finns massor jag inte tycker ska finansieras via skatt utan betalas privat-om det ens ska vara tillåtet-men jag håller tyst,skriver inte trådar eller retar folk med det. Dessutom är det bevisat att IVF-barn är lönsamma i längden-samhället får alltså tillbaks mycket mer än de kostat att få till.

Förutom det besparar man enskilda människor stort lidande och det i sig är också mycket värt,den rent humanitära biten.
Okej, tack för att du trots detta valde att svara här! Din sista mening om att lindra lidande var dock ett bra argument, och det kan jag bitvis köpa, även om jag vidhåller att man skall ta bort det skattefinansierade.
sextiotalist skrev 2014-04-24 10:54:36 följande:
Eftersom det här poltiska beslut, som bygger på att barnlöshet räknas som ohälsa, så får du agera politiskt för att få igenom dina krav.
Det är alltså inget tjänstemannabeslut, utan ett beslut, troligen taget med bred förankring bland våra folkvalda
Man kan ha många åsikter om hur våra skattemedel ska fördelas. Det bästa av allt, det är upp till var och en att driva dessa frågor, det är det som är så fint med demokrati. Sedan får man räkna med att är man relativ ensam om åsikten så får man gilla läget.
Ja, annars hade det väl sett annorlunda ut? Eller har jag missat något?