• Loppan1986

Överraska kompis i annan stad

Som rubriken beskriver, jag ska om några veckor överraska min kompis som sedan några åt tillbaka bor 60 mil ifrån mig, hade tänkt att bara åka dit och som sagt, överraska henne! Några bra / roliga tips på hur jag ska göra detta? ????

• Svar på tråden Överraska kompis i annan stad
  • Maalon

De gångerna jag har gjort liknande grejer har jag alltid använt mig av andra vänner till den som ska överraskas. Alla har tyckt att det är superkul och hjälpt mig. Det jag behövt hjälp med är att ha någon som ser till att personen i fråga inte har andra planer den dagen (genom att t.ex själv göra planer med X) och även tips på mat som personen är sugen på just den dagen. Senaste tog jag hjälp av min väns sambo med allt, riktigt uppskattat!! Lycka till! 

• Sticka

Hoppas att hon är hemma och inte har planerat något annat…..

• hallontroll
    Maalon skrev 2014-04-23 17:10:49 följande:
    De gångerna jag har gjort liknande grejer har jag alltid använt mig av andra vänner till den som ska överraskas. Alla har tyckt att det är superkul och hjälpt mig. Det jag behövt hjälp med är att ha någon som ser till att personen i fråga inte har andra planer den dagen (genom att t.ex själv göra planer med X) och även tips på mat som personen är sugen på just den dagen. Senaste tog jag hjälp av min väns sambo med allt, riktigt uppskattat!! Lycka till! 

Loppan1986 skrev 2014-04-23 13:40:32 följande:
    Som rubriken beskriver, jag ska om några veckor överraska min kompis som sedan några åt tillbaka bor 60 mil ifrån mig, hade tänkt att bara åka dit och som sagt, överraska henne! Några bra / roliga tips på hur jag ska göra detta? ????

Som Maalon skriver be någon om hjälp så det säkert funkar för personen. Det kan gå väldigt fel om personen är inte hemma , har 8 släktingar på besök eller hela familjen har kräksjuka osv när du duker upp...
  • daxare
    Loppan1986 skrev 2014-04-23 13:40:32 följande:

Ett problem du kan ställas inför.

Är att personen ifråga är upptagen.

Hon kanske haft mycket för sig det senaste, och tänker ha en lugn och avslappnad helg med INGET att göra.

Och då få hem en kompis, må än hur bra kompisar ni är.

Så sätter man henne i en position där hon helt plötsligt måste känna sig som en god värd.

Där spelar det knappast någon roll hur mycket du försäkrar henne om att hon itne ska behöva känna så.

Dock som sades, om du för ankrar det med vänner och allt är frid och fröjd.

Så kan det bli en himla rolig upplevelse för din kompis.

Svar på tråden Överraska kompis i annan stad