• jessi84

Gravid efter piller?

Hej.
    Det är så att jag tog mitt sista piller 15/4, åt zoely. Är dock bara inne på dag 8 men när kan mensen tänkas komma igång?
    Åt upp den kartan jag hade (åt ej sockerpillrena).

• Svar på tråden Gravid efter piller?
  • jessi84

Okej, men då borde jag klara mig precis med regelbunden denna gång? Får se hur det blir nästa gång. Då jag fick mens i fredags så har jag räknat ut på womanlog att jag har äl 20/6(vill ej veta hur lång cykeln är) och här på fl (får skriva in cykeln, då 23 dagar antar jag) och då är äl 15/6. Vilken ska jag gå på eller ska jag bara gå på hur jag mår? Vet ej om jag ska ta äl test.

• Aleksandra Barnmorska

Hej! jag tycker att du ska ha samlag minst varannan dag under hela den blödningsfria delen av cykeln istället för att fokusera på när du har äl.

• jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-06-09 12:58:16 följande:
    Hej! jag tycker att du ska ha samlag minst varannan dag under hela den blödningsfria delen av cykeln istället för att fokusera på när du har äl.

Mmmm, det är det jag ska försöka. Svårt dock att få in varannandag då vi myser till det så sällan annars pga jobb och att man kanske inte orkar men får försöka ändra det =)
  • jessi84

Jag var i USA förra veckan och fick då mens under semestern. Tog tempen efter mensen och då låg den på 36,4 kl 6 (deras tid), 12 svensk tid och imorse när jag tog tempen vid 7 svensk tid så låg den på 35,8. Har detta något med semestern och tidsskillnaden? Har aldrig haft så låg temp förut.

• jessi84
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-06-18 19:32:22 följande:

Det har jag svårt att tro att det ska påverka.

Okej, men vad kan detta bero på då? Igår hade jag 35,8 idag 35,9 får se vad den visar imorgon torsdag. Förra veckan låg tempen på 36,4.
  • jessi84

Enligt womanlog så ska jag ha äl på fredag 20:e men har inte några känningar för något.

Kände mig lite depp idag när sambon kom och jag sa att jag inte har lust med detta med barn just nu, att jag inte har energi till det eller suget för det. Men hoppas det passerar.

Förklara nämligen igår att det mest känns som om det är jag som nämner detta med barn och jag nämner något och sen han (för att jag nämnt något). Han säger inte det på egen hand. Men han vill ju såklart men han känner inge behov av att prata om det (vill nog inte att jag ska fundera en massa kring detta).

• Aleksandra Barnmorska

Försök att koppla bort allt med temp och tester. Har du inte blivit gravid när ni försökt i ett år så råder jag er att kontakta kvinnoklinken.

• jessi84

Hej.

När vi mös till det igår så kände jag stickningar vid höger äggstock till och från, brular aldrig känna det. Vad kan detta bero på?

Ska ha mens på fredag om cykeln håller sig till det antal dagar som första månaden men har inga känningar för något.

• jessi84

Hej.
    Jag plussade onsdag 2:a juli på BIM-2 =)
    Bf blir någon gång i mars tror jag. Hade mens senast 6/6

• jessi84

Tack =)
    Jag började idag med Omega-3 och denna tablett:

En kompis till mig äter den och hon är gravid och de på hälsobutiken rekommendera den men ser nu att den innehåller A-vitamin som man inte ska äta??? Eller är det okej att ta A-vitamin???
    De borde inte rekommendera den annars.

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Kommer avitaminet från betakaroten kan man äta det. Har svårt att utläsa om det gör det på dina tabletter. Hör med butiken där du köpte de. lycka till

Svar på tråden Gravid efter piller?