• Anonym (Susanna)

Blödning efter sex i v.34

Jag har under hela min graviditet inte blödigt någonting, varken vid sex eller annars. Nu i lördags efter att jag och min partner hade sex så började jag blöda ganska kraftigt. Det var som om att vi hade haft sex vid mens. Efter att jag duschade satte jag på mig ett trosskydd som var helt blodigt efter mindre än en timme. Satte på ett nytt trosskydd och då verkade det som att blödningen hade avtagit. Jag ringde in till förlossningen som inte trodde att det var någon fara då det är vanligt med känsliga och torra slemhinnor, dock så tyckte de att jag skulle åka in. Men eftersom vi var bortbjudna över påskhelgen så beslöt jag mig för att avvakta att åka in då jag kände tydliga fosterrörelser samt att blödningen hade avtagit. Under helgen har det kommit bruna flytningar, men nu idag så har  blödningen slutat helt. Jag har inte haft ont varken under tiden jag hade sex, eller efteråt. Däremot har jag fått en ilande känsla i underlivet. Jag har även haft ont i övre delen av livmodern/magen och den smärtan har tilltagit sedan i lördags.

Borde jag ringa in till förlossningen igen och be om en undersökning? Jag känner bebis i magen varje dag. I lördags hade jag varit gravid i 33 hela veckor. 

• Svar på tråden Blödning efter sex i v.34
Svar på tråden Blödning efter sex i v.34