• Solrosen 83

Tips på liten och smidig vagn

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på vad vi ska köpa för extra vagn till vår dotter som nu är 5 mån. Vi har en Brio Happy som vi är väldigt nöjda med men vill ha en till vagn som är mindre och smidigare att ta med sig i bilen då vi i nuläget i princip bara får in vagnen i bagaget.

De önskemål jag har är:
    - Liten och smidig ihopfälld ( behöver dock inte vara paraplyvagn)
    - Ska fungera från hon är ca 6 mån
    - Fullt liggläge så hon kan sova skönt
    - Vändbar sittdel då jag vill ha henne mot mig nu i sommar och sen kunna vända när hon blir äldre
    - Bra att köra även för långa då vi är 1,80 och 1,90
    - Bra hjul som går att köra även på grusvägar
    - Bra sufflett som skyddar mot solen
    - Inte allt för dyr (hoppas på att hitta begagnad men annars köpa ny)

Någon som har någon vagn som uppfyller detta som ni är nöjda med och kan rekommendera?

Kan ju tänka mig att backa lite på önskemålen så har ni något tips som inte uppfyller allt så skriv gärna ändån och skriv med vad den inte uppfyller.

• Svar på tråden Tips på liten och smidig vagn
  • Dixie

vi har en quinny zapp xtra som jag är mycket nöjd med! kanske kan vara något för er?
    jag är 177 och tycker den funkar bra, dock tycker min man (194 cm) att den är lite kort.

• Solrosen 83

Tack för tipsen!

Quinny Zapp Xtra verkar ju smidig men vill nog försöka titta på den i verkligheten innan jag vågar beställa på nätet.

Har hittat en fin Teutonia Fun på blocket men blir inte klok på om den är så liten ihop fälld. Står väldigt olika mått för hur hög den blir på olika butiker och forum. Någon som har en sån som vet?

Fler tips tas gärna emot för andra vagnmodeller.

• Solrosen 83

Bugaboo Bee verkar ju också smidig men ligger lite väl högt i pris även som begagnad för en extravagn

• hannis

Baby jogger city versa.
    Akta graco evo
    Njoy bubble
    Brio go
    Akta graco fusio
    Beemoo flexi travel
    Phil and teds smart

• Anneliee

Teutonia fin är det enda självklara valet! Vill inte ha någon annan. Den uppfyller alla dina krav och den är så smidig och lätt att köra. Man svävar fram med den och kommer igenom trånga utrymmen med elegans!

Teutonia
  • Solrosen 83

Nu har vi köpt en begagnad Quinny Freestyle 3xl. Inte den allra minsta ihopfälld men blir bra mkt mer plats i bagaget och ändå en rejäl vagn. Bra testat den när vi köpte den så får se vad jag tycker sen men verkar uppfylla allt annat jag ville ha.

Svar på tråden Tips på liten och smidig vagn