Ni kvinnor med ADD/ADHD!
Jag vet att det är något med mig men jag vet inte vad. Har många i min släkt som har/har haft psykisk ohälsa samt flera som uppvisar tecken på neuropsykiatriska störningar. Jag har haft det ganska tufft under uppväxten så givetvis kan ju detta påverka också.
Mina symptom:
hälsoångest och rädslor för lite olika saker, obs inga fobier
tröttnar snabbt, kan vara jätteintresserad av något några veckor eller månader men sedan tar det bara slut och jag kanske aldrig återupptar intresset igen
påbörjar saker som jag ej avslutar, tex läsa böcker, boken måste vara superintressant för att jag ska kunna läsa ut den, påbörjar syprojekt som jag inte avslutar m.m.
tröttnar på mina jobb, intresserad i början men sedan kan jag sitta och surfa på arbetstid eftersom det är roligare
lättstressad och blir därmed på dåligt humör om det blir för mkt
Kan inte lära mig något om det inte är intressant
svårt för muntliga instruktioner
blir lätt uttröttad och därmed ledsen och arg
måste ha kontroll och överblick
kan bli tvångsmässig i mitt kontrollerande
Dessa symptom har blivit mer tydliga efter jag fått barn och iom att jag jobbar inom det beteendevetenskapliga området så kan jag också en del om dessa sjukdomar vilket gör att jag kanske är extra uppmärksam. Detta är verkligen jättejobbigt för mig. Just nu är jag föräldraledig men jag fasar för när jag ska tillbaka till jobbet och vet att jag kommer tröttna efter ett tag. Ska dessutom framöver läsa en ganska krävande utbildning och är så rädd för att jag ska tröttna eftersom jag då verkligen får kämpa mig igenom det.
Snälla, vad ska jag göra? Som ni förstår så misstänker jag att jag har ADD kanske med vissa drag av Aspergers samt med tillhörande ångest..