• Anonym (Orolig)

Infektion efter abort

Gjorde en medicinsk abort den 9/4, snart två veckor sedan. Fick en infektion ca två dagar efteråt. Åkte till sjukhuset & dem sa att "allt" kommit ut men att jag ändå haft oturen att få en infektion. Fick cedax i 7 dagar. Kuren är slut men jag har fortfarande ont, inte lika extremt men ändå tillräckligt för att Behöva ta värktabletter.. Trodde blödningen tog slut idag då det var ytterst lite men nån timma senare Rann det till & kom även blodklumpar (har kommit lite då & då..) Ska det vara såhär med blodklumparna? Vill inte blöda mer. Jag tror inte cedax har tagit infektionen, kan det vara så? Vill inte få skador för livet :(

• Svar på tråden Infektion efter abort
  • Anonym (Orolig)

Nej, men lite över min normala temp.

• Aleksandra Barnmorska

HEj! jag tycker att du ska ringa in till kliniken där du gjorde aborten. Det är inte helt ovanligt att man blöder uppemot 6 veckor efter en abort och att blödningen innehåller koagler, men i och med att du har ont tycker jag att du kanske behöver bli undersökt igen. Lycka till

• Anonym (Orolig)

Dem sa att det nog berodde på infektionen & att det annars skulle ha varit över nu med blödningen. Men borde jag bli undersökt ändå? Är långt ifrån sjukhuset jag har kontakt med.

Svar på tråden Infektion efter abort