Könsabort
Hej! Jag håller på med ett skolarbete inom bioteknik och jag har lånat en kompis konto för att kunna få reda på hur allmänheten ställer sig till könsabort. För dig som inte vet vad det är så är det när man väljer att abortera bort ett foster p.g.a. att barnet inte har det könet som man önskar. Så frågorna som jag vill ha svar på är följande: 1) tycker du att det är en bra eller dålig anledning till att göra abort rent allmänt? 2) tycker du att det borde legaliseras i Sverige? 3) om det finns särskilda anledningar t.e.x. att en familj har 5 pojkar och väldigt gärna vill ha en flicka, eller att det är så som i vissa länder där det är bättre att ha en son eftersom den kan ta hand om en när man blir gammal. Om man inte har en son så kan framtiden bli väldigt osäker för du har ingen som tar hand om dig. Gör ovanstående exempel könsabort mer eller mindre bra i dina ögon.?4) tror du att detta kommer att göra så att en könet blir hamnar i en majoritet där det finns fler av det än det andra? Jag har lagt tråden så att ni kan svara anonymt. Det är viktigt också att ni svarar på VARFÖR ni tycker som ni gör. Tack så mycket för hjälpen // Clara P.s min vän sa att ibland spårar diskutioner ur lite så jag ber er att ha en vänlig ton mot varandra och mig samt respektera varandras åsikter D.s
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-17 12:30
Två frågor: 1) Mitt inlägg hamnade fel. Ni kan inte vara anonyma i det här formatet. Hur flyttar jag det? Och 2) Vad hände med mina styckeindelningar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 23:27
okej, många har ny informerat mig om att det är lagligt med könsabort, så ignorera fråga 2 är ni snälla.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 23:31
*nu. *Många har nu informerat mig...* ska det stå.