• Anonym (undrar)

förändrad ägglossning?

Hej! Jag har 3barn och har alltid haft en regelbunden mens på 28 dagar och mens inträffar alltid exakt på dagen. Ägglossningen märker jag av genom att jag blir extremt öm / känslig om man kommer åt längst ner på magen och det kommer stora tjocka slemklumpar som man liksom kan pressa ut i ca 3 dagar. Ägglossningen sker alltid 10 dagar efter mens och 11 dagar innan mens. Nu i februari var jag på cellprov och då sa bm att jag gåen bakåtlutande livmodertapp så hon fick liksom vinkla fram den för att komma åt. Nu vet jag inte om det är ett sammanträffande men efter det så har jag börjat få ägglossningen redan ca 2 dagar efter mens och det där slemmet kommer i ca 4- 5 dagar. Hur är det möjligt att kroppen min ställt om sig bara sådär? Och har det med cellprovet att göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-15 15:32
    Det ska stå " har en" och inte "gåen"

• Svar på tråden förändrad ägglossning?
  • Anonym (undrar)

Oj det va ett snabbt svar, inget konstigt att kroppen ställer om sig utan anledning alltså. Flyttar ägglossningen 8 dagar bakåt sådär. Ok tack!

• Anonym (undrar)

Jo det vet jag men undra bara varför den sker 2 dagar efter mens nu för tiden när jag alltid varit totalt regelbunden. Tack för svar!

• Anonym (undrar)

Är 26år och fick tredje barnet för 1år och 7månader sedan om det har någon betydelse

• Anonym (undrar)

Ok, tack så mycket för du tog dig tid att svara! Mvh

Svar på tråden förändrad ägglossning?