• MedlemFV

    Någon koppling med läsk och bli snabbt törstig efteråt?

    Hej! Det var ett tag sedan jag åt pizza och drack något gott. Sen jag flyttat hemifrån och pluggat. Har jag lagt av med läsken. Jag har till och med träna mer än vanligt. När jag bodde hemma tränande jag då och då. Men jag har alltid tänkt på vad jag äter. Och äter gärna nyttigheter. Men när jag flyttade hemifrån vart det kanske mer extremt då jag slutade med läsken. Såg att det bara var onödigt att slösa på något onyttigt. Man vinner ingenting på det. Jag drack endast när jag blev bjuden på sockerdricka. Men idag vid lunch tiden tänkte jag att det var länge sedan jag åt pizza. Jag gick till en resturang beställde pizza och köpte fanta. Efter det, blev jag oerhörd törstig och jag drack i mig ett par glass vatten. Men efteråt kände jag av törsten igen. Och jag börjar känna av att vattnet inte hjälper. Utan det är mer juice eller något jag är sugen på. Juice eller läsk. Jag har nog redan svarat på min fråga. Men finns det möjligtvis en koppling till att dricka läsk och bli jätte törstig efteråt rätt snabbt? I så fall. Varför blir det så? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Någon koppling med läsk och bli snabbt törstig efteråt?
  • MedlemFV
    Lena skrev 2014-04-13 20:44:47 följande:
    Var det lightläsk eller med socker?

    Oj. Det vet jag inte.... Det var den där fanta som burken hade grönt omkring sig. Själva drycken var röd.
  • LillGris

    Sockret :) jag blir dötörstig när jag dricker cola t ex. Måste skölja ned med två tre glas vatten

  • Karin02

    Snarare en koppling mellan pizzan och törsten. Man blir ofta väldigt törstig efter fet, salt (och sockrig) mat eftersom det är vätskedrivande. (Det är väl en mer komplicerad process än så men ids inte gå in i det - kort: man blir ofta vänligt törstig efter pizza). Kombinationen söt läsk och fet pizza är säkert än värre på törstfronten :)

Svar på tråden Någon koppling med läsk och bli snabbt törstig efteråt?