• Murcielago

Har svårt för att använda mina kläder

Har jättesvårt mentalt för att använda mina nya kläder jag köpt. Måste köpa minst tre par av något för att våga använda ett par typ. Mestadels gäller detta mina trosor som jag har sjukt många av men inte vågar ha. Varför jag inte vågar ha dessa på mig är för att jag skulle vilja ha dom länge i typ nyskick. Har en rädsla för att tvättmaskinen kommer göra slut på dom fina dyra plaggen som ofta bara finns att köpa just den gången på det stället för att cubus eller någon annan kedja inte får hem något mer efter den perioden, det kommer nått nytt som inte alls oftast är i min smak. Behöver höra att trosorna håller i flera år och att de håller dig typ som nya, men det tror jag inte själv på. Men finns det något ni kan säga till mig som gör att jag kan börja använda de olika trosor jag har och är rädd om /kram Satin

Idiotiska svar är omoget och barnsligt
  • Svar på tråden Har svårt för att använda mina kläder
  • Pellerbom

Passa på att använda grejerna medan du tycker de är fina! Jag har en klänning hängande som jag köpte för typ 10 år sedan och älskade så mycket att den nästan aldrig fick komma ur garderoben. Inget tillfälle var bra nog. Och nu vill jag inte ha den för den känns gammal.

• Murcielago

Tack, något att tänka på!

• Radhuspinglan

Du kan ju alltid handtvätta om inte annat?

• Murcielago

När man handtvättar, behöver man vrida ur vattnet ur trosan eller är det bara att blötlägga och sen hänga upp? Rädd att det inte blir rent om man inte görar runt trosan i vattnet å gnider å vrider ut och händer på tork

• Radhuspinglan
    Murcielago skrev 2014-04-13 22:11:38 följande:
    När man handtvättar, behöver man vrida ur vattnet ur trosan eller är det bara att blötlägga och sen hänga upp? Rädd att det inte blir rent om man inte görar runt trosan i vattnet å gnider å vrider ut och händer på tork

Alltså, dina trosor tål 900 varv i en tvättmaskin. Så nog kan du handtvätta och vrida ur... Fast om du är SÅ rädd om de, så handtvätta och häng upp utan att vrida. Fast, alltså de går liksom inte sönder av att vrida ut vattnet ut de...
  • Murcielago

Tack, förlåt för att jag frågar så dumma frågor, men är inte hemma alls på handtvätt och slitstyrka. Men är tacksam för de underbara svar ni ger mig.

• Scoops

Min svärmor är en kvinna som länge haft det gott ställt och köpt mängder med riktigt fina kläder i fantastiskt fin kvalitet. Det är också hennes problem, eftersom inget slitits ut så kan hon inte heller göra sig av med gammalt och skaffa nytt! Så, jag har börjat lära mig av henne att använda mina favoriter nu och sedan när de går sönder vara lycklig över den fina tiden jag fick med detta fina plagg och sedan gå vidare, hårt men sant! ;) 

• Murcielago

Tack för tipset Scoops! Guld värt!

Svar på tråden Har svårt för att använda mina kläder