Jag fick Ensam vårdnad...fråga vad du vill!
Sonen sover djupt och jag har tråkigt. Fick dock ensam vårdnad i TR förra veckan. Fråga mig vad du vill!
Sonen sover djupt och jag har tråkigt. Fick dock ensam vårdnad i TR förra veckan. Fråga mig vad du vill!
Tips om minskat umgänge och hur jag kan få vårdnaden.
Vilken tragisk tråd. En pappa förlorar vårdnaden om sitt barn för att mamman ogillar sitt ex. Några andra skäl föreligger uppenbarligen inte.
Djupt djupt tragiskt och sedan sitter kvinnorna på FL och gratulerar och dunkar rygg.
Motbjudande.
Sweden needs to really look deeply into this trend of custody, maybe the western democracies generally.
It's so pathetic how these women brandish these victories where custody is taking away from the father, and by extension some are even rooting for reduced visitation by the father.
I became very good in mathematics today because of my professor father, we had a blackboard at home and my father was our home tutor, one of my brothers became a lecturer in physics and applied sciences, all thanks to our wonderful father.
Maybe the concept of fatherhood is quite different here, just maybe I am wrong how I view this. I do not support violence and other forms of abuse against the child, but if the sole aim of custody is to get rid of an annoying ex so you have little or no contact at all, then one begins to wonder how the Swedish judicial system make their derivations.
Jag sitter mitt i tvisten nu, pappan har aldrig haft flickan en enda natt.
Vi har bott själva sedan hon föddes och på grund av våld och aggressivitet fick han inte träffa henne alls på 6 månader.
Nu har vi precis börjat med umgängesstöd hos FR där han får träffa henne endast under bevakning.
Vi har aldrig kunnat kommunicera eller ens samarbeta för det slutade med att han skrek inför min dotter.
Jag försöker nu förbereda min flicka inför mötet med sin far men hon blir så ledsen och säger att hon inte vill vara utan mig.
Hade pappan till ditt barn oxå visat aggression och våld inför barnet ?
Hur tog han det med umgängesstöd?
Vilken tragisk tråd. En pappa förlorar vårdnaden om sitt barn för att mamman ogillar sitt ex. Några andra skäl föreligger uppenbarligen inte.
Djupt djupt tragiskt och sedan sitter kvinnorna på FL och gratulerar och dunkar rygg.
Motbjudande.
Hej jag ligger i vårdnadstvist mitt ex missbrukar och är pappa till mina barn det enda han gör är att sabotera hella tiden hur kan en pappa som missbrukar och super gör brott för överlevnad få ha kvar sin vårdnad jag hajar inte vad tingsrätten tänger han bryr sig bara om sig skälv och skitter i barnen och en sådan får ha kvar sin vårdnad jag hajar inte
Gud vilka dömande människor det finns på den här tråden. Även om ett barn behöver båda sina föräldrar så är det inte alltid bäst.
Är man inte i en sån här situation själv ska man inte öppna munnen.
Vad händer om den som har ensam vårdnad.. avlider
Ja asso vad som händer med den avlidne vet vi, MEN med barnet när den står utan vårdnadshavare???
Vad händer om den som har ensam vårdnad.. avlider
Ja asso vad som händer med den avlidne vet vi, MEN med barnet när den står utan vårdnadshavare???
Det beror på hur situationen ser ut. I mitt fall kommer min nya man få fortsatt vårdnad då vi även har gemensamma barn samt att min man levt med min son längre än hans far gjort.
Dessutom, har en förälder ansetts vara olämplig av tingsrätten tidigare så ändras ju inte detta av den andre förälderns bortgång. Får dåliga vibbar av din frågeställning...
Det beror på hur situationen ser ut. I mitt fall kommer min nya man få fortsatt vårdnad då vi även har gemensamma barn samt att min man levt med min son längre än hans far gjort.
Dessutom, har en förälder ansetts vara olämplig av tingsrätten tidigare så ändras ju inte detta av den andre förälderns bortgång. Får dåliga vibbar av din frågeställning...
Och för varje man som förlorar vårdnaden ska det finnas en kvinna som också förlorar vårdnaden.
Rent pricinpiellt så det blir jämställt.
Motbjudande.