• Lbem

26 år och livet står still

För över ett år sedan förlorade jag min sambo i en tragisk olycka. 
    Av alla hemska upplevelser och känslor jag gått igenom och faktist tagit mig
    igenom hyffsat okej, så står jag nu över ett år senare och känner mig totalt
    vilsen i livet.
    Kommer det alltid kännas såhär? Kommer jag någonsin få känna en smula
    av lycka igen? Kommer jag kunna träffa någon utan att jämföra? 

Det är så mkt jag saknar så det känns som jag har fastnat i sorgen..

• Svar på tråden 26 år och livet står still
  • alexandra94

Beklagar sorgen.. Fruktansvärt när något sådant här händer.

Jag tycker att du är stark som delar med dig och jag tror absolut att du kommer kunna gå vidare, kanske inte nu eller på ett tag och det är säkert svårt att tro på, men sluta inte leva. Gör sånt som faktiskt gör dig glad. Jag vet, lättare sagt än gjort, men det är mitt enda tips. Sen är det klart att han alltid kommer vara en del av dig. Men jag tror att när du är redo så kommer du träffa någon som du inte jämför honom med. 

Styrkekram till dig!

• Anonym (Ensamt)

Beklagar sorgen.

Sitter själv i en liknande situation. Sambon avled för 18 mån sedan. Jag har också kommit en bra bit på väg, men hösten och vintern har varit extra besvärlig, jag tror att jag på något sätt insett och förstått vad som hänt. Det är svårt att på egen hand komma vidare, för tillsammans hade vi ju en plan, så jag är också vilsen.

Omgivningen "tröstar" mig med att jag kommer att hitta en ny partner, men det är jag inte intresserad av utan försöker skapa mig ett liv på egen hand. Vore jag yngre skulle det säkert fungera, men jag är "övermogen" och vill inte ut på marknaden.

Jag är säker på att det kommer att lösa sig för både dig och mig. Vi kommer att så småningom kunna vara glada, nöjda och lyckliga igen, trots det vi varit med om.

Kramar från mig till dig.

Svar på tråden 26 år och livet står still