Pappan vill skriva över vårdnaden
Men jag är osäker på om jag verkligen vill gå med på det. Vad är fördelen med ensam förutom att jag kan ta alla beslut själv? Vad kan man kräva vid gemensam vårdnad???
Men jag är osäker på om jag verkligen vill gå med på det. Vad är fördelen med ensam förutom att jag kan ta alla beslut själv? Vad kan man kräva vid gemensam vårdnad???
Men om pappan inte vill ha vårdnaden så måste väl mamman få ensam vårdnad oavsett vad rätten tycker? Man kan väl aldrig tvinga någon att ha vårdnaden om den personen inte vill?
Det enklaste är ju att maila all info man får som man själv tycker är relevant för umgängesföräldern. Och eftersom den ene föräldern inte har vårdnaden så har inte den föräldern rätten till barnets journaler så där måste man inte informera om inte barnet är allergiskt eller sjuk och behöver mediciner även när barnet är på umgänget.
Han skrev på papprena idag iaf! Så vad händer nu iom att jag tänker vägra göra det. Fick en tid den 16/4 men jag ringde & avbokade den (telefonsvarare.)
Har ensam vårdnad om mina tre barn, pappan skrev över den frivilligt. Vi skrev ett eget papper där vi skrev att båda ville att jag skulle ha ensam vårdnad sen skrev vi under o skickade in till tingsrätten, fick sen hem papper på att jag fått ensam vårdnad. Ser många fördelar med det, kan fixa pass själv, skriva på papper till förskola/skola mm