• Jonathanb89

Hjälp! Min flickvän tror hon är en katt

Hej! Då mvc inte tar mig på allvar så försöker jag här. Jag är väldigt orolig för min gravida sambo, som nu i v10 börjat bete sig som en katt. Mjölken dricker hon inte längre ur glas. Hon typ kurrar när hon sover, igår såg jag henne stoppa ner en burk kattmat i kundvagnen. Vi har ingen katt! Hon fäller hår och viftar på armarna när jag killar henne. Vet inte vad det beror på. Min flickvän håller på att försvinna :( Hon började riva på gardiner imorse :(

• Svar på tråden Hjälp! Min flickvän tror hon är en katt
  • Dragonfly

Det går över runt vecka 12.

• Ordinär Man

Prova med att åka till veterinären för avlivning. Får det fortfarande inte över, bör du fundera på om du  tror att du är människa.

• Jagäterkeso

Hon är transspecies (vet inte vad det heter på svenska) där man känner sig som en katt i en människas kropp och identifierar sig starkt med detta. Vill göra typiska kattsaker som att ligga på fönsterbrädan osv. Samhället har ju fått större acceptans för kvinna fast i mans kropp, den typen av trans och även acceptans för transageism, men "transspecies" och "transracial" är fortfarande ett stort tabu.

Mitt förslag är att acceptera hennes beteende och börja kalla henne för ord som stärker henne i sin identitet.

För referens

Men hon är inte en katt, utan en hund, mer specifikt en golden retriever. Den söta vovven har fått utstå mycket näthat för sin transspecies. 

Svar på tråden Hjälp! Min flickvän tror hon är en katt